خطر استفاده از تلفون‌های هوشمند در دوران ویروس کرونا

CC0 / Pixabay / خطر استفاده از تلفون‌های هوشمند در دوران ویروس کرونا
خطر استفاده از تلفون‌های هوشمند در دوران ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحقیق انجام شده نشان می‌دهد که افراد به طور متوسط 2600 بار در روز گوشی خود را برمی‌دارند.

به گزارش اسپوتنیک، این تحقیق نشان می‌دهد افراد به طور متوسط 23 بار در ساعت، یا 368 بار در زمان بیداری، صورتشان را لمس می‌کنند.

تیمور صادقوف، رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی، نوروتکنالوژی و هوش تجاری، دانشگاه اقتصاد پلخانف روسیه خطرات استفاده از تلفون‌های هوشمند در دوران بیماری همه‌گیر یاد کرد.

 کروناویروس چقدر روی سطوح زنده می‌ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
کروناویروس چقدر روی سطوح زنده می‌ماند؟

 وی گفت: گوشی به طور مداوم در دست فرد، به خودی خود یک محیط عفونی باکتریایی و بالقوه عفونی را ایجاد می‌کند. کاربران مرتباً گوشی را روی صورت و گوش خود قرار می‌دهند. بنابراین گوشی ها به گونه دوره‌ای ضدعفونی شوند.

وی خاطر نشان ساخت که استفاده از گوشی های هوشمند به طور درازمدت منجر به بروز مشکلات در بینایی و حالت استقرار می‌شود. علاوه براین، احتمال وابستگی به وسایل وجود دارد که می‌تواند به ویژه بدترشدن وضعیت فرد را در شرایط انزوای خانگی تشدید نماید.

کارشناسان توصیه می‌کنند روزانه چند بار صفحه نمایش گوشی‌ها با دستمال آغشته به آب صابون تمیز شود. همچنین اسپری‌هایی که از ترکیب آب و الکل ساخته‌ شده‌اند، می‌توانند برای تمیز کردن صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرند. نورهای فرابنفش نیز باکتری‌ها و ویروس‌های نشسته بر سطح گوشی را به خوبی از بین می‌برند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 2 میلیون 600 هزار نفر در سراسر جهان به کووید- 19 مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 181 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала