زمزمه‌هایی از برکناری وزیر صحت عامه دولت ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciزمزمه‌هایی از برکناری وزیر صحت عامه دولت ترامپ
زمزمه‌هایی از برکناری وزیر صحت عامه دولت ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته رسانه‌های امریکایی رئیس‌جمهور امریکا به اطرافیانش تاکید کرده است که وزیر صحت‌عامه و خدمات انسانی را تغییر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقامات دولت دونالد ترامپ پس از انتقاد شدید از عملکرد ضعیف الکس ایزار، وزیر صحت عامه و خدمات انسانی امریکا ، در مقابله با گسترش ویروس کرونا در نخستین روز‌های شیوع این بیماری در آمریکا، به دنبال جایگزین کردن وی با فرد دیگری هستند.

ترامپ: امریکا نقطه اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشت  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا نقطه اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشت

چندین منبع مطلع این موضوع را به روزنامه وال استریت ژورنال و پولیتیکو  اطلاع داده‌اند آقای ایزا در مراحل اولیه شیوع کرونا در امریکا برخی محاسبات اشتباه در زمینه مبارزه با  کرونا انجام داده است. به ویژه وی گویا رئیس‌جمهور ترامپ را متقاعد کرده بود که کووید- 19 هیچ خطر خاصی برای امریکا ایجاد نمی‌کند.

پولیتیکو نیز در گزارش خود نوشت که فهرست کوتاه اسامی نامزدهای جانشینی ایزار در این وزارتخانه شامل دبورا برکس، هماهنگ کننده ویژه کروناویروس در کاخ سفید، سیما ورما،‌ رئیس مرکز خدمات  Medicare and Medicaid و اریک هارگان، معاون وزیر صحت عامه و خدمات انسانی است.

کایتلین اوکلی، سخنگوی وزارت صحت و خدمات انسانی امریکا در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش عنوان کرد: ایزار همچنان درگیر عملیات پاسخ به بحران جهانی مربوط به سلامت عمومی بوده و وقت پرداختن به نزاعهای داخلی را ندارد.

«جود دیر» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور امریکا در گفتگو با وال استریت ژورنال  گفت که هیچ چنین بحث در کاخ سفید نشده است و هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی ایزار وجود ندارد.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، در امریکا بش از 938 هزار نفر به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند و کرونا جان 53 هزار و 700 نفر را گرفته است و همچنان 100 هزار نفر درمان شده اند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 2 میلیون 600 هزار نفر در سراسر جهان به کووید- 19 مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 181 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала