کاهش محدودیت های ناشی از کرونا در شماری کشورها

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر کاهش محدودیت های ناشی از کرونا در شماری کشور ها
 کاهش محدودیت های ناشی از کرونا در شماری کشور ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان از جمله در اروپا متوقف نشده، برخی از کشورها به ویژه تعدادی از کشورهای اروپایی برخی از محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی کشور‌های جهان با کنترل شیوع کرونا بخشی از محدودیت‌های اعمال شده که برای جلوگیری از فراگیر شدن این ویروس اتخاذ کرده بودند را لغو کرده یا کاهش داده‌اند.

 جمهوری چک از جمله نخستین کشور ها در اروپا است که برخی قابل توجه از محدودیت های وضع شده را کاهش داده است. از روز جمعه گذشته، دولت این کشور به شهروندان اجازه سفر کاری به کشور های خارج را داده است. همچنین به آنها اجازه داده شده که در خارج از منزل  در گروه های کمتر از ده نفر  گشت و گذار کنند. طبق برنامه جدید تضعیف قرنطینه ، در تاریخ 27 آپریل مغازه ها و نهاد های خدماتی با مساحت فروش حداکثر 2.5 هزار متر مربع ، مراکز زیبایی اندام ، کتابخانه ها و باغ وحش ها (به جز فضاهای محصور) می توانند افتتاح شوند و خدمات در کلیساها و از سر گرفته شود.  

دولت کرواسی همچنین از 27 آپریل طرحی را برای بازگشت تدریجی این کشور، به کار و زندگی عادی ارائه داد. مطابق برنامه سه مرحله ای کابینه ، فروشگاه ها باید اولین موسساتی باشند که دوباره به فعالیت آغاز کنند ، سپس در ماه های می - جون به تدریج حمل و نقل بین المللی و میان شهر ها شروع به فعالیت می‌کند و کار مؤسسات آموزشی، بهداشتی ، ورزشی و مراکز فرهنگی نیز به تدریج آغاز می شود.

دختر ترامپ بخاطر تجلیل مراسم یهودی، قرنطینه را نقض کرد - اسپوتنیک افغانستان
دختر ترامپ بخاطر تجلیل مراسم یهودی، قرنطینه را نقض کرد

 سوئیس نیز بخشی از محدودیت‌های ضروری برای مقابله با کرونا را کاهش داده است. برخی مشاغل خُرد مانند شرکت‌های خصوصی بازگشایی شدند. مدارس حدود سه هفته بعد و رستوران‌ها تا ماه جون بسته خواهند ماند.

اسپانیا که یکی از کشور‌های اروپایی با شمار بالای مبتلایان و جانباختگان کرونا در اروپاست، بخشی از محدودیت‌های سنگین خود را که برای مقابله با شیوع کرونا اعمال کرده بود، کاهش داد و آسان کرد. بر این اساس، فعالیت کارخانه‌ها، ساخت و ساز و برخی از مشاغل کم خطر بازگشایی و از سر گرفته شده است. در اسپانیا بیش از 200 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به 21 هزار تن نیز جان باختند.

از دو هفته گذشته قرنطینه سراسری شهر ووهان برداشته شد و هزاران شهروند ووهان پس از 76 روز از خانه‌های خود بیرون آمدند. تا پایان ماه جاری میلادی، تردد ریلی و هوایی به طور کامل از سر گرفته می‌شود.

در همین حال، برخی کشور‌ها مانند انگلیس، فرانسه، سنگاپور، پرتغال، مجارستان، کانادا، استرالیا، یونان، ویتنام، برزیل، آرژانتین، مکزیک، عربستان سعودی، سرزمین‌های اشغالی، آفریقای جنوبی، نیجریه، جاپان، روسیه و سودان تا اواخر آپریل یا اواسط ماه می همچنان محدودیت‌های مقابله با شیوع کرونا را حفظ می‌کنند.

 برخی از دولت‌‌های جهان طرح صدور مدارکی را بر اساس آزمایش‌های سرولوژیکی کرونا مطرح کردند که نشان دهنده ایمنی افراد بر اثر وجود آنتی‌بادی در خونشان است. این طرح بخشی از برنامه دولت‌ها برای لغو محدودیت‌های قرنطینه و بازگشت به فعالیت‌های اقتصادی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала