آیا آمریکا برای جنگ سوم جهانی آماده می‌شد؟

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / The USS Theodore Roosevelt transits the Pacific Oceanنظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه آمریکایی در مقاله‌ای از آمادگی های ایالات متحده برای جنگ جهانی سوم با اتحاد جماهیر شوروی سخن گفت.

 

به گزارش اسپوتنیک،  نشریه آمریکایی The Drive در مقاله‌ای  از نخستین بازدید هیئت اتحاد جماهیر شوروی به سرپرستی مارشال سرگئی آخروف در سال  1988 که بعدا خودکشی کرد، از کشتی هواپیمابر «تئودور روزولت» جایی که می توانست به طور مستقیم توانایی های هواپیماهای حامل آمریکایی را مشاهده کند، یادآوری نموده است.          

یک ماه بعد ، رونالد ریگان چهلمین رئیس جمهور آمریکا درباره این واقعه اظهار نظر کرد.

رهبر وقت ایالات متحده آمریکا ابراز داشت: «آخرومف، مشاهده کرد که هواپیماهای آمریکا عملکرد عالی داشتند. به طور کلی، او یک روز را در یکی از شگفتی های تکنولوژیکی جهان؛ میدان هوایی شناور که هیچ چیز با نیروی دریایی آن قابل مقایسه نیست؛ گذراند».

پیشگویی نوستراداموس در مورد جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان
پیشگویی نوستراداموس در مورد جنگ جهانی سوم

 به گفته ریگان ، آخرومف نتوانست این واقعیت را بپذیرد که ملوانان و خلبانان معمولی آمریکایی کارهایی را در تئودور روزولت انجام می دادند که در اتحاد جماهیر شوروی صرفاً به افسران عالی رتبه اعتماد می شد. او"شاید به همین دلیل خودکشی کرد".

 به نوشته نشریه نامبرده، 25ماه آگست همان سال کشتی هواپیما « تئودور روزولت» به گروه ضربتی ملحق شد و شناوری خود بسوی آتلانتیک شمالی را آغاز کرد و در مانوری شرکت کرد که «بیش از همه یادآور آن بود که آمریکا در صورت بروز جنگ با اتحاد شوروی چکار خواهد کرد».

شایان ذکر است که در بحران کرونا ، کشتی هواپیمابر « روزولت» نیز از گزند این ویروس درامان نماند. نیمی از افراد مبتلا به « کووید -19» مردان و زنان زیر 30 سال  اعلام شدند که علایم  آشکاری نداشتند.

بر این اساس، نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار نظامیانی که در ناو هواپیمابر تئودور روزولت به ویروس کرونا مبتلا شده اند به 700 تن افزایش یافته است.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر برت کروزیر، فرمانده این ناو را به دلیل انتشار نامه‌ای که در آن نسبت به ابتلای خدمه به ویروس کرونا هشدار داده بود، از سمت خود برکنار کرد.

براساس جدیدترین آمار اعلام شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به رقم بی سابقه 810 هزار تن رسید. از این میان، متاسفانه تاکنون 44 هزار و 500 بیمار جان خود را از دست داده اند. تنها در شبانه روز گذشته 1150 بیمار آمریکایی به دلیل ابتلا به COVID-19

جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала