از آسیب‌پذیری اصلی پایگاه‌های امریکایی در شرایط بیماری همه‌گیر نام برده شد

© AFP 2023 / Armend Nimaniاز آسیب‌پذیری اصلی پایگاه‌های امریکایی در شرایط بیماری همه‌گیر نام برده شد
از آسیب‌پذیری اصلی پایگاه‌های امریکایی در شرایط بیماری همه‌گیر نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از هفتصد پایگاه نظامی امریکا در سراسر جهان به تغییر و تبدیل هزاران نظامی نیاز دارند، که در اوج بیماری همه‌گیر اجرای این امر مشکل‌ساز است.

به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان با استناد بر نیروهای بحری امریکا خبر داده بود که شمار آلودگان کرونا ویروس در داخل کشتی طیاره‌بر USS Kidd نیروهای بحری امریکا به ۴۷ تن رسیده است. این کشتی حدود ۳۳۰ نفر خدمه دارد. این دومین شیوع کرونا ویروس در کشتی‌های امریکایی می‌باشد.

الکساندر میخایلوف، مدیر دفتر تحلیل نظامی – سیاسی با ابراز نظر درمورد آسیب‌پذیری پایگاه‌های نظامی امریکا در شرایط شیوع بیماری همه‌گیر جهانی گفت: "معلوم‌دار است که در چند ماه آینده قدرت نظامی امریکا به شدت کاهش خواهد یافت. دشمن کوچک اما خطرناک – کووید ۱۹ تقریبا کار تمام کشتی‌های طیاره‌بر و کشتی‌های بزرگ جنگی امریکایی را متوقف کرده، که در نتیجه آمادگی و تغییر و تبدیل نیروهای نیز توقف یافته است".

کرونا ویروس در ظرف یک هفته در میان نظامیان امریکایی ۲ برابر رشد کرده است - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس در ظرف یک هفته در میان نظامیان امریکایی ۲ برابر رشد کرده است

به گفته این کارشناس سیاسی، باوجود اندازه بزرگ و زیرساخت‌های توسعه‌یافته، فضای داخلی در کشتی نظامی محدود است و حفظ نیروهای بحری از آلودگی به ویروس از طریق سیستم تهویه عمومی بسیار دشوار است.

وی هشدار داد که ممکن است در آینده نزدیک در کشتی‌های امریکایی و در پایگاه‌های نظامی امریکا و ناتو بیماری همه‌گیر تکرار خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: "لذا هر پایگاه بیرونی امریکا یا کشتی جنگی حالا وقار نه بلکه دردسر برای پنتاگون است. علاوه بر شعبات صحی در پایگاه‌ها و کشتی‌ها، حالا باید به واحدهای مراقبت‌های ویژه با سیستم‌های تهویه و برای تجهیزات برای آزمایش ویروس‌های جدید نیز تجهیز شوند. و آنهم پس از ختم رسمی بیماری همه‌گیر".

به گفته وی، بیماری همه‌گیر کرونا ویروس بخاطری پنتاگون را غافلگیر ساخت که در وزارت دفاع امریکا به مسایل دفاع بیولوژیکی نیروها پس از ختم جنگ سرد، به‌طور جدی برخورد صورت نگرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала