افشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا

© REUTERS / Kevin Lamarqueافشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا
افشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا از ماه جنوری ده‌ها بار از سوی نهاد ‌های اطلاعاتی این کشور در خصوص شیوع کرونا هشدار های مکرر دریافت کرد، ولی هیچگونه توجهی به آن‌ها نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازThe Washington Post  آژانس اطلاعاتی آمریکا در طول ماه های جنوری بیش از ده‌ها بار در مطالب توجیهی روزانه خود درباره همه گیری ویروس کرونا در این کشور هشدار دادند، اما این هشدارها با نادیده گرفتن از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همراه شد.

روزنامه می‌نویسد،  اطلاعاتی که به صورت روزانه از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به دست رئیس جمهور این کشور رسیده، حاوی هشدار ‌های مکرر درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده است. در این مطالب  همچنین ادعا ‌های هم مبنی بر سرپوش گذاشتن مقامات چین درباره اطلاعات جامع مرگ و میر و مبتلایان ناشی از این بیماری نیز موجود است.

پیش‌گویی موج ترسناکتر کرونا برای آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌بینی موج«ترسناکتر» کرونا برای آمریکا

این در حالی است که ترامپ بدون توجه به این هشدار ‌های مکرر، در ماه جنوری اعلام کرد ویروس کرونا در آمریکا کاملا تحت کنترل است و گفت«طی هفته‌های آتی با گرمتر شدن هوا، شاهد از بین رفتن این ویروس خواهیم بود». رئیس جمهور آمریکا حتی تا اواخر فبروری از تشکیل کارگروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید خودداری کرد و این درست یک ماه پس از دریافت هشدار‌ها از سوی نهاد ‌های اطلاعاتی بوده است.

با این حال سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از گزارش روزنامه واشنگتن پست، در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور در این واکنش به پاندمی کرونا سهل انگاری نکرده است.

داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد، ایالات متحده تاکنون بیش از 56 هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ویروس و بیش از 987 هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است. در جریان جنگ ویتنام 58 هزار نیروی آمریکایی کشته شدند.

ترامپ که به شدت در آمریکا به دلیل نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، در روز‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات لفظی قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا طی روز‌های اخیر چندین بار سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده است. تصمیم دولت ترامپ در قطع کمک‌های مالی به این سازمان با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها در جهان مواجه شده و اکثر کشورها از آن انتقاد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала