شناسایی 22 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین

© REUTERS / Aly Song شناسایی 22 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین
شناسایی 22 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحت در چین از ثبت و شناسایی 22 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون ملی بهداشت و سلامت چین، طی 24 ساعت گذشته 22 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین را ثبت نموده است که 21 مورد از آنان از خارج وارد کشور شده و 1 مورد نیز محلی بوده اند.

در همین حال کمیته دولتی بهداشت و سلامت چین اعلام کرد که در روز های اخیر 23 بیمار بهبود یافته و هیچ مورد مرگ و میر تازه گزارش نشده است.

گفتنی است که   تا کنون در مجموع 1660 مورد ابتلا به کرونا از خارج وارد چین شده اند که در میان آنها 1107 مورد پس از بهبود یافتن از بیمارستان مرخص شده اند و هیچ مورد مرگ و میری در میان آنان نبوده است.

پیش‌بینی موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین  - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌بینی موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین

 تاکنون بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس همه‌گیر  COVID-19مبتلا شده‌اند و از این ویروس جان بیش از 210 هزار نفر را گرفته است.

برخی کشور‌های اروپایی مانند یونان و همچنین اسپانیا، ایتالیا و فرانسه که جزو کانون‌های اصلی شیوع این ویروس در قاره سبز بودند محدودیت‌ها به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

 شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 59 هزار و 266 تن و شمار مبتلایان به یک میلیون و 35 هزار و765 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون 23 هزار و 134 نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و 301 هزار و 489 نفر هم مبتلا شده‌اند.

 در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала