چگونگی عبور شهاب سنگ جنجالی از کنار زمین

© NASA . Arecibo ObservatoryOR2 asteroid
OR2  asteroid - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش‌ها، شهاب سنگ جنجالی بدون هیچ گونه خطری با فاصله 6.3 میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور کرد. کارشناسان این شهاب سنگ را از جمله اجرام بالقوه خطرناک برای زمین عنوان نمودند زیرا مسیر آن از مدارهای زمین عبور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شهاب سنگ  52768 (1998 OR2) که در سال 1998 توسط اخترشناسان رصد شد از کنار زمین عبور کرد.

بوریس شوستوف، سرپرست علمی مؤسسه نجوم آکادمی علوم روسیه گفت، این شهاب از فاصله 6.3 میلیون کیلومتری و با سرعت 19 هزار و 461 مایل بر ساعت از کنار زمین عبورکرد. شهاب سنگ در فاصله 570 میلیون کیلومتری در نقطه اوج مدار گردش خود، به دور خورشید می‌گردد. با فرض اینکه بازتاب پذیری این شهاب مانند سایر شهاب سنگ‌ها است.

بنا بر گفته دانشمند روس این شهاب سنگ تقریبا دو کیلومتر قطر دارد و هر 4.1 ساعت یک بار می‌چرخد. نکته جالب درباره این سیارک این است که در تصویری که اخیرا از این سیارک منتشر شده به نظر می‌رسد این سیارک همانند انسان‌ها در این زمان(شیوع ویروس کرونا) ماسک به صورت دارد.

در چند روز آینده حرکت ظاهری این شهاب سنگ به میزان یک چهارم درجه در هر ساعت یا 15 ثانیه قوسی در هر دقیقه می‌رسد که می‌توان حرکت آن را طی دو دقیقه در بزرگنمایی صد برابری تشخیص داد؛ برای این منظور یک نقطه مشخص در طول مسیر گذر آن در زمان مشخص شده را تعیین کرده و منتظر بود تا شهاب در مسیر گذر خود به آن نقطه برسد.

ستاره‌های درخشان و یا الگو‌های ستاره‌ای در مسیر گذر شهاب سنگ، محل‌های مناسبی برای تشخیص این جرم هستند. این شهاب سنگ دقیقا شبیه یک ستاره است و به آرامی به سمت جنوب شرقی حرکت می‌کند.

در سال 2079 نیز مجددا این شهاب سنگ از کنار زمین عبور خواهد کرد اما در آن زمان حدود 3.5 برابر فاصله نزدیک‌تر نسبت به زمین خواهد داشت. بنابراین شناخت دقیق مدار آن بسیار مهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала