ابراز همبستگی اردوغان با ترامپ در مقابله با کرونا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز همبستگی اردوغان با ترامپ در مقابله با کرونا
ابراز همبستگی اردوغان با ترامپ در مقابله با کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال نامه‌ای به همتای آمریکایی خود با تاکید بر ادامه همکاری انقره و واشنگتن، درباره غلبه دو طرف بر ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با فرستادن نامه‌ای به همتای آمریکایی خود وعده داد، انقره با واشنگتن در نبردش با شیوع ویروس کرونا و تلاش‌هایش برای بازیابی خود از تبعات این بحران همبستگی داشته باشد.

در نامه رئیس‌جمهور ترکیه، به دونالد ترامپ تأکید شده است که انقره به عنوان شریکی قابل اعتماد و قدرتمند به همبستگی با واشنگتن ادامه می‌دهد و دو طرف با تلاش‌های مشترک بر ویروس کرونا فا‌ئق خواهند آمد.

او در نامه خود نوشت: ترکیه برای تامین نیازهای اساسی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و روند عادی‌سازی وضع کشور آمریکا، به عنوان یک هم‌پیمان معتمد و قدرتمند به همیاری و همبستگی با آمریکا ادامه خواهد داد.

اردوغان برای عملیات «ادلب» از ترامپ درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان برای عملیات «ادلب» از ترامپ درخواست کمک کرد

رئیس جمهور ترکیه افزود: تحولات اخیر در منطقه اهمیت استمرار اتحاد و همکاری مستحکم ترکیه و آمریکا را نشان می‌دهد.

 اردوغان همچنین اظهار امیدواری کرد که کمک‌های پزشکی که ترکیه برای شهروندان آمریکایی فرستاده به آنها در بازیابی خود از بحران بیماری COVID-19  ناشی از ویروس کرونا کمک کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد، امیدوار است کنگره و رسانه‌های آمریکا اهمیت راهبردی روابط دوجانبه آنها و مبارزه مشترک آنها را درک کنند.

 شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 59 هزار و 266 تن و شمار مبتلایان به یک میلیون و 35 هزار و765 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون 23 هزار و 134 نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و 301 هزار و 489 نفر هم مبتلا شده‌اند.

 در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV  نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала