ترکیه اوج بیماری همه گیر کرونا را سپری کرد

© Sputnik / Sertaç Kayar ترکیه اوج بیماری همه گیر کرونا را سپری کرد
  ترکیه اوج  بیماری همه گیر کرونا را سپری کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به اینکه شمار بیماران کرونا که در روز گذشته بهبود یافتند، گفت که کشورمان تاکنون از این بحران سربلند خارج شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه پس از نشست با هیئت علمی مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شمار بیمارانی که در 24 ساعت گذشته بهبود یافتند، بیشتر از 2 برابر موارد جدید است.

کوجا در ادامه تصریح کرد: میزان بیماران تحت مراقب ویژه از 58 درصد به 10 درصد و میزان مرگ و میر در انتوباسیون از 74 درصد به 14 درصد کاهش یافته است.

کمک‌های اولیه صحی ترکیه به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک‌های اولیه صحی ترکیه به افغانستان

وی با اشاره به اینکه میزان قربانیان کرونا در میان هموطنان ما نسبت به سایر کشورهای اروپایی در پایین‌ترین سطح ‌و رتبه هشتادم قرار دارد گفت: هیچ بیمار کرونائی لازم به بستری را به خانه هایشان نفرستاده و نمی فرستیم. علائم کرونا در هر شهروندان مان که مشاهد شود، به موقع درمان را آغاز می‌کنیم. ترکیه تنها کشوری است که خدمات آمبولانس هوایی را به صورت رایگان به شهروندانش ارائه می‌کند.

وزیر بهداشت ترکیه افزود: داده‌های جدید مرتبط با ویروس کرونا ما را امیدوارتر می کند. باید این امیدواری را به سرانجامی(مثبت) پایان دهیم. کشورمان تاکنون از این بحران سربلند خارج شده است.علی‌رغم کمتر بودن تعداد پزشکان و پرستاران ما نسبت به بیماران کرونایی، این موفقیت را رقم زده ایم.

براساس آخرین اطلاعات، 114.6 هزار در ترکیه به کرونا آلوده شده اند که ار جمله 2.9 هزار نفر فوت کردند و 38.8 هزار نفر  بهبود یافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала