در خانه ماندن به مدت طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان ایجاد می‌کند

© Fotolia / Viacheslav Iakobchukدر خانه ماندن به مدت طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان ایجاد می‌کند
در خانه ماندن به مدت طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان ایجاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با رعایت نمودن شرایط قرنطین و انزوای خانگی، بسیاری از افراد به مدت طولانی از خانه بیرون نمی‌شوند که این امر می‌تواند باعث ایجاد تغییرات خاصی در بدن آنها شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «میدیک فورم»، بسیاری از افراد به خاطر رعایت شرایط قرنطین و انزوای خانگی به مدت طولانی از خانه‌هایشان بیرون نمی‌شوند که این امر می‌تواند باعثت ایجاد تغییرات خاصی در بدن آنها شود. داکتران یکی از تغییرات در بدن انسان‌های که یک دوره طولانی‌تر را در داخل خانه‌ها به سر می‌برنند کاهش سطح سروتونین و عواقب ناشی از آن گفته اند.

تأثیر ویروس کرونا به سایر اندام های بدن  - اسپوتنیک افغانستان
تأثیر ویروس کرونا به سایر اندام های بدن مشخص شد

دانشمندان موسسه تحقیقاتی طبی بیکر در ملبورن دریافتند که با قرارگیری ناکافی در برابر نور خورشید، بدن انسان منجر به علائم کمبود سروتونین، ماده‌ای موسوم به «هورمون خوشبختی» می‌شود. زیرا تمرکز آن به تعادل روانی و ثبات عاطفی آن بستگی دارد. سروتونین هنگامی که فرد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، با شدت بیشتری تولید می‌شود. اگر فرد مدت طولانی در خانه به سر ببرد، ممکن تغییرات در بدن اش رخ بدهد از جمله کاهش سیستم دفاعی، تغییر در بیوریتم‌ها، بی‌ خوابی، افسردگی و اضطراب است. علاوه براین پرخاشگری فرد را در خانه افزایش می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند یکی دیگر از تغییرات در بدن افراد که مدت طولانی از خانه هایشان بیرون نشده اند، افزایش واکنش آلرژیک به عناصر مختلف است.  این به دلیل کمبود ویتامین D است که هنگام گرفتن در معرض نور خورشید در پوست ایجاد می‎شود. ویتامین D فعالیت سلول‌ها را تحریک کرده و از فرآیندهای تشدید کننده واکنش‌های آلرژیک جلوگیری می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین D که در هنگام نور خورشید توسط بدن ایجاد می‌شود به افزایش میکروب های مفید در روده کمک می‌کند. و برعکس، فقدان آن به عدم تعادل فلور روده، التهاب کمک می‌کند. بنابراین عدم قرارگیری فرد در معرض نور خورشید یا دوره های طولانی تر زمانی که در داخل خانه به سر می‌برد می‌تواند منجر به علائم کمبود ویتامین D شود و همچنان علائم بیماری‌های التهابی روده از جمله درد، یبوست و اسهال را تجربه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала