مالک تسلا: تمدید محدودیت‌های قرنطینه یک رویکرد فاشیستی است

© REUTERS / Joe Skipperمالک تسلا: تمدید محدودیت‌های قرنطینه یک رویکرد فاشیستی است
مالک تسلا: تمدید محدودیت‌های قرنطینه یک رویکرد فاشیستی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایلان ماسک، مهندس، مخترع و تجارت‌پیشه سرشناس امریکایی و مالک شرکت تسلا تداوم قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده در اغلب کشورهای جهان پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را رویکردی "فاشیستی" خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، وی که در جریان یک کنفرانس تلفونی با موضوع تحلیل عملکرد سه ماهه شرکت تسلا سخن می‌گفت در مورد تاثیر بحران سلامت جاری بر شرکت‌ها دیدگاه خود را اینگونه بیان کرد: "ادامه یافتن قرنطینه افراد را به اجبار در خانه‌ها حبس و آنها را از دسترسی به حقوق مشروع خود محروم می‌کند؛ این دیدگاه من است. این رویکرد در واقع نقض آزادی‌های فردی به گونه‌ای ناعادلانه و وحشتناک است".

ماسک در ادامه یادآور شد: "تحمیل این شرایط به واقع یک فاجعه و رسوایی است و سبب تحمیل زیان‌های بزرگی به همه شرکت‌ها و نه فقط تسلا خواهد شد".

وی تاکید کرد: "اینکه به مردم گفته شود در خانه‌های خود بمانند و در صورت خروج از منازل دستگیر می‌شوند فاشیستی است. نشانه‌ای از دمکراسی و آزادی در این رویکرد دیده نمی‌شود. بهتر است آزادی مردم را به آنها بازگردانید".

فیسبوک پست های دعوت به اعتراض علیه قرنطینه در امریکا را حذف می کند - اسپوتنیک افغانستان
فیسبوک پست های دعوت به اعتراض علیه قرنطینه در امریکا را حذف می کند

ایلان ماسک که از سوی بسیاری از ناظران به عنوان یک فرد آینده‌نگر شهرت دارد اندکی پیش‌ از این کنفرانس تلفونی با طرح خواسته خود برای پایان یافتن قرنطینه به جمع دیگر تجاری پیوسته بود که خواهان بازگشت وضعیت امریکا به حال عادی شده‌اند.

وی با انتشار توییتی ضمن تاکید بر لزوم پایان یافتن قرنطینه نوشته بود: "همین حالا امریکا را آزاد کنید!".

ایلان ماسک همچنین در این مجموعه توییت‌ها با هم‌رسان کردن برخی اخبار و اطلاعات مبنی بر بازشدن رستوران‌ها، خرده فروشان و برخی دیگر از مشاغل در ایالت تگزاس از این مسئله ابراز خرسندی کرده بود.

خشم مالک شرکت‌های معتبر و به نامی چون تسلا موتورز و اسپیس‌اکس بی دلیل نیست؛ او در حالی از وضعیت موجود به شدت عصبانی است که محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه عمومی در ایالت کالیفرنیا، به ویژه در شهر فریمونت که کارخانه تسلا را در خود جای داده،‌ تمدید شده است.

تسلاموتورز نوزدهم مارچ در پی اعمال محدودیت‌های اعمال شده پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در امریکا برغم تمایل مجبور شد که کارخانه خود در نزدیکی سان‌فرانسیسکو را تعطیل کند. مسئولان این شرکت امیدوار بودند بتوانند دوباره این کارخانه را روز چهارم می بازگشایی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала