کاکای کیم جونگ اون؛ گزینه احتمالی جانشینی رهبر کوریای شمالی

© Sputnik / Илья Питалевکاکای کیم جونگ اون؛ گزینه احتمالی جانشینی رهبر کوریای شمالی
کاکای کیم جونگ اون؛ گزینه احتمالی جانشینی رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه خواهر کیم جونگ اون جای برادرش را به عنوان رهبری کوریای شمالی می‌گیرد، کاکای خانواده نیز به عنوان گزینه احتمالی جانشینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه خواهر کیم جونگ اون جای برادرش را به عنوان رهبری کوریای شمالی می‌گیرد،‌ کاکای خانواده، کیم پیونگ ایل ۶۵ ساله نیز به عنوان گزینه احتمالی جانشینی در نظر گرفته شده است.

کیم پیونگ ایل در دهه ۱۹۷۰ از سوی برادر ناتنی خود یعنی کیم جونگ ایل کنار گذاشته شد و پس از بازگشت به کشور در بازداشت خانگی است، پدر کیم جونگ اون از ۱۹۹۴ قدرت را در کوریای شمالی به دست گرفت و تا ۲۰۱۱ در راس بود.

کاکای رهبر کوریای شمالی دیپلماتی است که ۴۰ سال از عمر خود را در مجارستان، بلغارستان، فنلاند، لهستان و جمهوری چک گذرانده و سال گذشته میلادی به کشور بازگشته است.

کوریای جنوبی: کیم جونگ اون به طور عادی کشور را اداره می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
کوریای جنوبی: کیم جونگ اون به طور عادی کشور را اداره می‌کند

برخی از ناظران کوریای شمالی فکر می‌کنند که شاید او جای کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون را در به دست گرفتن قدرت بگیرد و علت آن هم جامعه مردسالار در کوریای شمالی است که اجازه به قدرت رسیدن یک زن را به عنوان زمامدار نمی‌دهد.

تائه یونگ هو، معاون سابق سفیر کوریای شمالی در انگلیس که در ۲۰۱۶ به کوریای جنوبی گریخت به بلومبرگ گفته، رهبران در پیونگ یانگ شاید مخالف سپردن قدرت به خواهر جوانتر کیم جونگ اون باشند.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که کوریای شمالی با رهبری خواهر کیم جونگ اون بعید است یک کشور پایدار بماند. برای جلوگیری از این مساله، برخی اعضای ارشد دولت کوریای شمالی تلاش می‌کنند تا کیم پیونگ ایل را که اکنون در حصر خانگی است به مرکز قدرت برگردانند.

اما دیگران باور ندارند که او شانسی داشته باشد.

کیم بیونگ کی، از اعضای کمیته اطلاعات پارلمان کوریای جنوبی در رسانه‌های اجتماعی گفته بود که نشانه‌ای از روی کار آمدن کیم پیونگ ایل و جانشینی او وجود ندارد و این خنده‌دار است.

وقتی کیم جونگ اون در ۲۰۱۱ قدرت را به دست گرفت، به اعدام جانگ سونگ تائک، شوهر عمه خود دست زد و حتی گمان می‌رود که دستور قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی خود را در مالزی داده است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد، حقیقت این است که عدم آسیب رساندن به کیم پیونگ ایل شاید نشان دهد که کیم جونگ اون هرگز او را به چشم یک دشمن معتبر ندیده است.

با این حال راشل مینیونگ لی، تحلیلگر سابق مسائل کوریای شمالی در دولت امریکا می‌گوید:‌ حالا کاکای حبس شده کیم جونگ اون از دیدگاه آنهایی که خواهر رهبر کوریای شمالی را از نظر سن و جنسیت مناسب رهبری نمی‌دانند، یک مدعی است. بسیار بعید است که او ارتباطات یا پایگاه حمایتی که برای تبدیل شدن به رهبر بعدی کوریای شمالی به آن نیاز دارد، داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала