سازمان اطلاعاتی امریکا: ویروس کرونا مصنوعی نیست

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان اطلاعاتی امریکا: ویروس کرونا مصنوعی نیست
سازمان اطلاعاتی امریکا: ویروس کرونا مصنوعی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان اطلاعاتی ایالات متحده به این باور است که ویروس کرونا ساخته دست بشر نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، دفتر سازمان اطلاعاتی ایالات متحده امریکا به روز پنجشنبه تاریخ (30اپریل) در اعلامیه‌ی گفته است که ویروس همه‌گیر کرونا مصنوعی نبوده است.
در اعلامیه‌ی این دفتر آمده است: "جامعه اطلاعاتی با یک اجماع گسترده میان با دانشمندان موافقت می‌کند که ویروس کووید-19 توسط انسان ایجاد نشده و از نظر ژنتیکی نیز اصلاح نشده است."

امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد

در این گزارش آمده است: "جامعه اطلاعاتی به مطالعه دقیق اطلاعات ادامه می‌دهند تا مشخص كنند آیا شیوع (بیماری) ناشی از تماس با حیوانات آلوده آغاز شده است یا اینكه در آزمایشگاه در ووهان بوجود آمده است."
پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه مایك پومپئو بارها و بارها از چین به دلیل عدم شفافیت اطلاعات در مورد منشا ویروس انتقاد كرده بودند. پومپئو به طور مكرر از چین خواست تا گزارش دهد كه آیا این ویروس می تواند از آزمایشگاه موسسه ویروس شناسی ووهان، جایی كه بیماری‌های عفونی خطرناک مورد مطالعه قرار گرفته، "فرار كند".
شیوع ناشی از بیماری کرونا ویروس جدید در اواخر سال 2019 در مرکز چین ثبت شد، در اکثر کشورها رواج یافت و توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر شناخته شد.
تاکنون بیش از 3 میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از 226 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
بیشترین آلودگی ها با رقم بیش از یک میلیون در ایالات متحده امریکا ثبت شده اند.
پس از آن، اسپانیا با 236.899 مورد، ایتالیا 203.591 مورد، بریتانیا 165.221 مورد، آلمان 161.539 مورد، فرانسه 166.420 مورد، ترکیه 117.589 مورد، روسیه 106498 مبتلا، ایران 94.284 مورد آلوده و چین به میزان 84.369 رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала