حمله مسلحانه بر ساختمان ایالتی میشیگان+عکس

© AFP 2023 / Don Emmertحمله مسلحانه بر ساختمان ایالتی میشیگان
حمله مسلحانه بر ساختمان ایالتی میشیگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده‌ها تن از معترضان که برخی از آن‌ها کاملا مسلح بودند، ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان را اشغال کرده و خواستار لغو محدودیت‌های خروج از خانه در بحبوحه شیوع کرونا شدند.

اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ده‌ها معترض که برخی از آن‌ها کاملا به سلاح گرم مسلح بودند پس از ورود به ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان در آمریکا، آن را اشغال کردند. معترضان خواستار لغو محدودیت‌های باقی ماندن در خانه بودند که به دنبال شیوع ویروس کرونا در این ایالت اعمال شده است.

​این افراد روز گذشته در حالی که برخی از آن‌ها سلاح گرم به همراه داشتند، با نادیده گرفتن دستور العمل‌ها و رعایت فاصله اجتماعی وارد ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان شده و در جاده ‌های اطراف آن نیز تجمع کردند.

در همین حال پولیس نیز مانع ورود معترضان به ساختمان پارلمانی نشد و همزمان با ورود آن‌ها به منظور احتیاط دمای بدنشان را کنترل کرد. بیش از 100 معترض پس از ورود به داخل ساختمان با شعار «بگذارید ما کار کنیم» خواستار لغو محدودیت‌های تردد و از سرگیری فعالیت مشاغل شدند.

برخی از مقامات میشیگان هشدار دادند که معترضان به دلیل نقض قوانین رعایت فاصله اجتماعی جریمه خواهند شد. در این میان برخی از نامزد‌های جمهوری خواه که خود را برای انتخابات کنگره امریکا آماده می‌کنند از فرصت استفاده کرده و ضمن همراهی با معترضان خواستار لغو محدودیت‌ها شدند.

کرونا در امریکا؛ شمار مبتلایان از مرز  یک میلیون گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در امریکا؛ شمار مبتلایان از مرز یک میلیون گذشت

بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌های امریکا که توسط ترامپ در بحبوحه شیوع ویروس کرونا پیشنهاد و با مخالفت فرمانداران مواجه شد، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر امریکا به دنبال داشته است. بسیاری از حامیان ترامپ با برگزاری تظاهرات در ایالت‌های امریکا خواستار لغو محدودیت‌های اجتماعی هستند.

سی میلیون امریکایی در پی شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن فعالیت‌های اقتصادی برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کرده اند. برخی از ایالت‌های امریکا محدودیت‌ها را کاهش داده اند که این امر موجب افزایش شمار مبتلایان به بیش از یک میلیون نفر شده است.

کرونا بیش از یک میلیون 69 هزار نفر را در امریکا مبتلا کرده که از جمله بیش از 63 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала