کاخ سفید مانع شهادت دهی مشاور کرونایی ترامپ به کنگره شد

© REUTERS / Leah Millisکاخ سفید مانع شهادت دهی مشاور کرونایی ترامپ به کنگره شد
کاخ سفید مانع شهادت دهی مشاور کرونایی ترامپ به کنگره شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو ارشد تیم مبارزه با کرونا را از حضور و شهادت ‌دهی در مجلس نمایندگان آمریکا منع کرد

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید شهادت دادن آنتونی فائوچی، عضو تیم ویژه مقابله با کرونا و مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در کنگره آمریکا را که به درخواست نمایندگان دموکرات صورت گرفت، ممنوع اعلام کرد.

ایون هولندر سخنگوی کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا از فائوچی که رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این کشور نیز هست، خواسته بود که در نشست یکی از کمیسیون‌های فرعی این کمیته که این هفته برای بررسی عملکرد دولت ترامپ در مقابله با کرونا تشکیل می‌شود، حضور یابد.

دموکرات‌های کنگره خواستار حضور دکتر فائوچی در کنگره آمریکا شدند تا درباره نحوه پاسخ دادن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به همه گیری ویروس کرونا در این کشور، که تاکنون 65 هزار نفر را به کام مرگ کشانده، توضیح دهد.

«جاد دیر» معاون سخنگوی کاخ سفید در صحبت با رسانه های خبری در این باره گفت حضور هر یک از اعضای کارگروه مقابله با کرونا در کنگره همزمان با تلاش دولت ترامپ برای بازگشایی اقتصاد و تولید واکسن اقدامی "غیرمفید" است.

افشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
افشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا

یک مقام دولتی به کنگره اطلاع داد که آنتونی فائوچی از شهادت در کنگره منع شده است. این نشست استماع قرار بود هفته آینده با حضور عضو کارگروه بحران کاخ سفید به بررسی پاسخ دهی دولت به شیوع ویروس کرونا بپردازد. فائوچی پیشتر گفته بود اگر دولت ترامپ زودتر اقدام می کرد، آمریکایی های کمتری قربانی می شدند.

نحوه مدیریت بحران کرونا در آمریکا که با موج گسترده همه گیری و آمار بالای قربانیان همراه است، از موضوعات مورد انتقاد از سوی کنگره و رسانه‌های این کشور است. به ویژه اینکه رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به وضع فاجعه بار این بیماری، که کشورش را در صدر کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و قربانی قرار داده، سعی در بازگشایی اقتصاد و بازگرداندن مردم به سرکارشان دارد.

ترامپ متهم است که در آغاز شیوع کرونا در آمریکا آن را انکار و سپس به کوچک جلوه دادن این موضوع کرده است و باعث واکنش دیرهنگام و در نتیجه شیوع گسترده این ویروس در ایالات متحده شده است.

این در حالی است که جهان،‌ همچنان با بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا درگیر است و طی 24 ساعت گذشته، ایالات متحده آمریکا و روسیه، بیشترین تعداد جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا را به ثبت رساندند.

سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ شیوع بیماری COVID-19  ناشی از کرونا‌ویروس جدید را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد.  

آمار مبتلایان به  COVID-19، روز جمعه اول ماه می به حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان رسید. ایالات متحده آمریکا با حدود یک  میلیون و یکصد هزار مبتلا به ویروس کرونا، در صدر آمار کشورهای درگیر با این ویروس قرار دارد. بیش از 233 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала