اپل سیستم Face ID با ماسک را بررسی می کند

© REUTERS / Khamاپل سیستم Face ID با ماسک را بررسی می کند
اپل سیستم Face ID با ماسک را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توسعه دهندگان اپل به دلیل استفاده گسترده ازماسک های پزشکی، در زمینه انتشار ویروس همه گیر کرونا؛ در نظر دارد تا تغییراتی را در تنظیمات اسکنر Face ID تلفن های هوشمند خود ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN یکی از بهترین روش‌های ارائه‌ شده‌ اپل برای قفل‌گشایی دستگاه‌های این شرکت ازجمله آیفون‌ها Face ID است که تنها با اسکن چهره کاربر امکان دسترسی وی به دستگاه را ممکن می‌سازد.

با وجود برتری چنین ویژگی، گویا در شرایطی که بیماری کرونا دنیا را مشغول به خود کرده است، کار با Face ID کمی برای کاربران دشوار شده است.

طبق نظرات کاربران Face ID  در زمانی که آن‌ها ماسک تنفسی به‌صورت دارند، قادر به تشخیص چهره نیست. درواقع ماسک‌های تنفسی که گفته‌شده برخورداری از آن‌ها در امکان عمومی برخی نقاط از دنیا اجباری شده است، نیمی از چهره کاربر را می‌پوشاند و به همین علت Face ID قادر به تشخیص صورت کاربر نیست.

  تازه های شرکت اپل بزودی عرضه می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
تازه های شرکت اپل بزودی عرضه می‌شوند

با این حال گفته می‌شود که چنین اتفاقی ممکن است با عرضه نسخه جدید iOS  تغییر کند. اپل با عرضه نسخه سوم بتای iOS 13.5 می‌خواهد ویژگی‌های مختلفی به دستگاه‌های سازگار با آن اضافه کند که در میان آن‌ها می‌توان به الگوهای رفتاری جدیدی برای Face ID اشاره کرد.

در الگوهای رفتاری جدید Face ID حالتی فراهم نشده که چهره کاربر حتی در زمانی که ماسک تنفسی به صورت دارد، تشخیص داده شود؛ بلکه زمانی که Face ID قادر به تشخیص چهره کاربر نیست، دستگاه سریعا گذرواژه را از کاربر درخواست می‌کند تا اجازه دسترسی به رابط کاربری به وی داده شود.

علاوه بر آن، به کاربر اجازه داده می‌شود که در مواقع لازم به جای استفاده از قابلیت تشخیص چهره، مستقیما به قسمت ورود گذرواژه برود و خطر برداشتن ماسک از چهره خود را از میان بردارد. چنین امکانی به استفاده از اپل پی نیز کمک می‌کند. عدم هرگونه تماسی هنگام خرید به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک فراوانی می‌کند؛ اما برای امکان استفاده از اپل پی به تشخیص چهره کاربر توسط حسگر Face ID نیاز است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала