تشخیص آسیب غیرعادی ناشی از کرونا ویروس که منجر به مرگ می‌شود

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر شناسایی آسیب غیرعادی کرونا ویروس که منجر به مرگ می‌شود
شناسایی آسیب غیرعادی کرونا ویروس که منجر به مرگ می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان یک آسیب غیرعادی ناشی از ویروس کرونا در بدن بیمار را که منجر به مرگ می‌شود، مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان مرکز ایرلندی بیولوژیکی عروقی و کالج سلطنتی جراحان، صدها لخته خون را در ریه های بیمارانی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند کشف نمودند.

نتایج این تحقیق در نشریه EurekAlert منتشر شده است.

به عقیده کارشناسان، لخته شدن غیر طبیعی خون منجر به نتایج کشنده می شود. بیماران با چنین سندروم کسانی بودند که در پی ابتلا به ویروس کرونا، با وجود مراقبت های ویژه جان شان را از دست دادند.

مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان - اسپوتنیک افغانستان
مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان

 براساس این مطالعه ، علاوه بر آلوئولهای ریوی که تحت تأثیر پنومونی کرونا ویروس قرار گرفته اند، صدها میکروترومب «لخته خون» در ریه های این بیماران تشخیص شده است.

شایان ذکر است که چنین اختلالات در انواع دیگر عفونتهای ریوی مشاهده نمی شود.

به گفته محققان ، اختلال عملکرد لخته شدن خون تا حدی بروز هیپوکسی (افت سطح اکسیژن خون) در بیماران مبتلا به COVID-19  را توضیح می دهد

به گفته یكی از نویسندگان این مطالعه، انعقاد شدید خون غیر طبیعی در كرونا ‌ویروس خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد.

گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ شیوع بیماری COVID-19  ناشی از کرونا‌ ویروس جدید را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد.  

آمار مبتلایان به  COVID-19، روز جمعه اول ماه می به حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان رسید. ایالات متحده آمریکا با حدود یک  میلیون و یکصد هزار مبتلا به ویروس کرونا، در صدر آمار کشورهای درگیر با این ویروس قرار دارد. بیش از 233 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала