مسدود شدن برخی جاده ها در نیویورک به‌خاطر رعایت فاصله اجتماعی

© AFP 2023 / Johannes Eiseleمسدود شدن برخی جاده ها در نیویورک به‌خاطر رعایت فاصله اجتماعی
مسدود شدن برخی جاده ها در نیویورک به‌خاطر رعایت فاصله اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهردار نیویورک برخی جاده‌ها را مسدود کرده است تا شهروندان بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی، پیاده روی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات نیویورک به دستور، بیل دی بلازیو، شهردار این ایالت برخی از جاده‌های مجاور پارک‌ها را مسدود کرده اند تا عابران و بایسکل‌رانان بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی در شرایط اپیدمی در این مسیرها پیاده روی و یا بایسکل‌سواری نمایند.

مصون ماندن نزدیک به سه میلیون نفر در نیویورک در برابر ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
مصون ماندن نزدیک به سه میلیون نفر در نیویورک در برابر ویروس کرونا

نیویورک در مرکز اپیدمی کووید- 19 در امریکا قرار دارد. طبق گفته مقامات، در کل 164 هزار و 505 نفر به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند و 42 هزار و 417 نفر دیگر در شفاخانه‌های بستری هستند و کرونا در این ایالت جان 130 هزار نفر را گرفته است.

به گفته مسوولان، پنج هزار و 231 مورد مرگ دیگر نیز در این شهر احتمالاً به دلیل ویروس کرونا رخ داده است، اما این ابتلای این موارد به کرونا توسط آزمایش‌ها تأیید نشده است. مقامات از شهروندان نیویورک می‌خواهند تا فاصله 6 پا (1.83 متر) را حفظ كنند. جریمه نقض فاصله اجتماعی می‌تواند به یک هزار دالر برسد.

پیش از این، قرار بود که روز دوشنبه نخستین جاده 11 کیلومتری به روی عابران پیاده باز شود. در نتیجه مقامات تصمیم گرفتند که این کار زودتر انجام دهند.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در صفحه توییتر اش نگاشته است: «روز شنبه ما قصد داریم در اول 7 مایل جاده‌‌ها را به روی عابران پیاده و بایسکل‌سوران باز کنیم». وی از شهروندان این ایالت خواست که فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

گفته شده است که مقامات نیویورک قصد دارند 100 مایل (حدود 160 کیلومتر) جاده‌ها را مسدود کنند تا عابران پیاده بتوانند بر روی آنها قدم بزنند

سازمان جهانی صحت روز 11 مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌ها، بیش از 3.1 میلیون نفر در سراسر جهان به کووید- 19 مبتلا و کرونا جان بیش از 224 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала