کشته شدن 5 نظامی هندی در درگیری با شبه نظامیان

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر کشته شدن 5 نظامی هندی در درگیری با شبه نظامیان
کشته شدن 5 نظامی هندی در درگیری با شبه نظامیان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
5 نیروی نظامی هند در درگیری با شبه نظامیان در منطقه جامو و کشمیر کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز هند، ارتش هند در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در یک حمله تروریستی در منطقه جامو و کشمیر 5 نیروی نظامی کشور کشته شده اند.

در بیانیه آمده است که در میان کشته شدن دو افسر رتبه تورن جنرال و دگروال نیز هستند.

هند 125 هزار نظامی دیگر به جامو و کشمیر اعزام کرد - اسپوتنیک افغانستان
هند 125 هزار نظامی دیگر به جامو و کشمیر اعزام کرد

ارتش می‌گوید که نیروهای امنیتی پس از دریافت اطلاعات مبنی بر حضور شبه نظامیان، اقدام به محاصره منطقه پولوما کردند «در جریان عملیات جستجو، تروریست‌های مخفی بالای نیروهای امنیتی آتش گشودند که در نتیجه دو تروریست کشته شد و هویت آنها تاحال مشخص نشده است.

اوضاع در شمال هند به شدت بدتر شد

اوایل ماه آگوست، دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبرو شد، وضعیت خودمختاری این منطقه یا همان ماده 370 قانون اساسی را لغو و اعلام کرد که به زودی ایالت جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترول مستقیم دولت فدرال تقسیم می‌کند.

طبق ماده 370 قانون اساسی هند، جامو و کشمیر، قانون اساسی و قوانین معمولی جداگانه‌ای دارد که شامل مسائلی همچون شهروندی، دارایی و مالکیت زمین می‌شد و هم‌اکنون با لغو این ماده، این منطقه همچون مناطق دیگر هند است و دیگر شهروندان هند می‌توانند زمین و ملک در این ایالت خریداری کنند و هرکسی نیز امکان رأی دادن در این منطقه را دارد.

بر اساس این تصمیم، بخشی از ایالت جامو و کشمیر به منطقه جامو و کشمیر بدل می‌شود و بخشی از این ایالت هم با یک منطقه بودایی‌نشین، منطقه «لداخ» را تشکیل می‌دهد که دولت مرکزی دهلی نو، مستقیماً اداره این دو منطقه را برعهده خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала