کرونا پایان‌بخش اقتدار امریکا در جهان

© AFP 2023 / David Gannonکرونا پایان‌بخش اقتدار امریکا در جهان
کرونا پایان‌بخش اقتدار امریکا در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیوع کروناویروس، نظم جهانی را که پس از جنگ جهانی دوم و به رهبری امریکا در عرصه بین المللی برقرار شده بود را پایان خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه فرانسوی Le Monde، به این باور است که ایالات متحده امریکا، دیگر مانند یک قرن گذشته نقش رهبر جهان را بازی نخواهد کرد. ایالت های آمریکایی در سالهای اخیر بطور فزاینده ای از این اهداف دور شده اند.
نویسنده این مقاله نوشت که اطمینان دارد ایالات متحده دیگر مانند یک قرن گذشته نقش رهبر جهان را بازی نمی کند. ایالت های آمریکایی در سالهای اخیر بطور فزاینده ای از این اهداف دور شده اند.

سازمان جهانی صحت: شمار بیماران کرونا ویروس از ۳.۲ میلیون نفر بالا رفت - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی صحت: شمار بیماران کرونا ویروس از ۳.۲ میلیون نفر بالا رفت

کرونا همچنین ضربه جدی به وحدت اروپا وارد کرده است و اتحادیه اروپا نتوانست از کشورهای این اتحادیه که بشدت درگیر این بیماری هستند حمایت کند. اتحادیه اروپا نیز برای تأثیرگذاری بیشتر بر ایجاد نظم جهانی جدید، باید در ساختار خود تجدید نظر کند.
دانشگاه جانز هاپکینز، آخرین آمارها تا صبح امروز (یکشنبه، 03 اپریل) نشان می‌دهند شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به سه میلیون و 421 هزار و 834 نفر رسیده است. تعداد جان باختگان نیز به 243 هزار و 500 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است. همچنان بیش از یک میلیون نفر نیز بهبودی خود را بازیافته اند.
آمارها نشان می‌دهد کشورهایی که از نظر مبتلایان و اوضاع بحرانی را سپری می‌کنند شامل امریکا (1.1 میلیون مبتلا)، اسپانیا، 213.4 هزار مبتلا)، ایتالیا (209.3 هزار مبتلا)، بریتانیا (183.4 هزار مبتلا) و فرانسه (167.3 هزار مبتلا) هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала