کانادا عنقریب ادویه ضد کرونا را در انسان آزمایش می کند

© AP Photo / Charles Krupaجاستین ترودو نخست وزیر کانادا
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان کانادایی آنتی بادی های را برای ایجاد احتمال ادویه کرونا ویروس پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز  جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در طی سخنرانی تلویزیونی روزانه خود به این کشور اعلام کرد: دانشمندان کانادا آنتی بادی های را کشف کرده اند که ممکن است به ایجاد معالجه از کروناویروس جدید کمک کند.

قرنطینه شدن نخست وزیر کانادا بخاطر ویروس کانادا - اسپوتنیک افغانستان
قرنطینه شدن نخست وزیر کانادا بخاطر ویروس کرونا

به گفته وی، نتایج تحقیقات مربوط به جستجوی واکسین علیه کروناویروس، که توسط مقامات کانادایی تأمین می شود، شروع به دستیابی به نتایج اولیه می کند. ترودو گفت: "آنها (دانشمندان - تقریباً) آنتی بادی هایی را یافتند که می توانند در ادویه ها برای معالجه از این ویروس استفاده شوند."

نخست وزیر افزود: فعلاً در اوایل ماه جولای، دانشمندان می توانند آزمایش طبی در انسان را آغاز کنند. وی همچنین گفت که دولت حدود 125 میلیون دالر امریکای را برای این مطالعات به این شرکت اختصاص می دهد که متخصصین آن قادر به کشف این آنتی بادی ها بودند.

ترودو پیش از این گفته بود كه اتاوا برای حمایت از تحقیقات در مورد یافتن واكسن كروناویروس و انجام آزمایشات در مقیاس وسیع جمعیت ، 1.1 میلیارد دلار (780 میلیون دلار) برای كانادا ارسال می كند.

اولین مورد ابتلا به کروناویروس در کانادا در 15 جنوری ثبت شد، تاکنون 57 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند و 3606 نفر جان داده اند. موارد آلودگی اکنون در هر 13 منطقه کانادا مشاهده شده است.

در تاریخ 28 اپریل، تروودو اعلام کرد که کانادا در حال حاضر در نیمی از بحران همه گیر است. پیش از این، وی اعلام کرده بود که طبق پیش بینی های دولت، اوج بیماری همه گیر در اواخر ماه می رخ خواهد داد و اولین موج عفونت های جمعی در اواخر تابستان به پایان می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала