ترامپ زمان ساخت واکسن کرونا را اعلام کرد

© REUTERS / Kevin Lamarque ترامپ زمان ساخت واکسن کرونا را اعلام کرد
 ترامپ زمان ساخت واکسن کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفته است احتمال دارد تا پایان سال 2020 کشورش به واکسن ویروس کرونا دست پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در صحبت با شبکه تلویزیونی Fox News ابراز اطمینان کرده که تا پایان سال جاری میلادی واکسن بیماری  COVID-19 تولید خواهد شد. دونالد ترامپ هم‌چنین پیش‌بینی شمار قربانیان کرونا در آمریکا را به "تا 100 هزار نفر" افزایش داد.

او در این گفتگو تاکید کرد که برخی شرکت‌های داروسازی در مسیر تولید این واکسن خیلی به موفقیت نزدیک هستند.

دونالد ترامپ گفت: «فکر می‌کنم تا پایان سال 2020 واکسن کرونا در آمریکا در اختیارمان خواهد بود. ما خیلی زودتر به واکسن دست پیدا خواهیم کرد.»

ترامپ افزود این که واکسن پیشگیری از ابتلا به  COVID-19 برای نخستین بار در ایالات متحده یا کشور دیگری تولید شود مهم نیست، بلکه تعیین‌کننده دسترسی به واکسنی است که موثر باشد.

کاخ سفید مانع شهادت دهی مشاور کرونایی ترامپ به کنگره شد - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید مانع شهادت دهی مشاور کرونایی ترامپ به کنگره شد

تلاش برای تولید واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا در کشورهای زیادی در جریان است و اغلب مراکز پژوهشی و شرکت‌های معتبر داروسازی برآورد می‌کنند که تولید انبوه و عرضه چنین واکسنی پیش از آغاز سال آینده میلادی انجام نخواهد شد.

ترامپ همچنین با بیان اینکه "آموزش مجازی فوق‌العاده است اما دانش‌آموزان و دانشجویان باید به همان روش قبل بازگردند"، اظهار کرد که مایل است مدارس و دانشگاه‌های این کشور در ماه سپتامبر بازگشایی شوند.

این سخنان در حالی مطرح شده که سازمان بهداشت جهانی، کارشناسان کشورهای مختلف و حتی مشاوران ارشد کاخ سفید نیز معتقدند که تولید واکسن بیماری COVID-19 دست‌کم بین 12 تا 18 ماه زمان می‌برد.

در اواخر ماه آپریل، آنتونیو گوترش - دبیرکل سازمان ملل متحد - گفته بود واکسن کرونا در صورت تولید باید جهانی شود و برای همه افراد در سراسر جهان در دسترس باشد.

سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ از شیوع بیماری جدید COVID-19 ناشی از ویروس همه گیر کرونا خبر داد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، تا کنون بیش از 3 میلیون و 500 هزار مورد ابتلا به این بیماری در جهان ثبت شده و حدود 240 هزار نفر نیزجان باخته اند.

طبق این آمارها، آمریکا همچنان در صدر جدول مبتلایان به کرونا قرار دارد و پس از آن، کشورهای غربی اروپا قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала