ساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان

© Flickr / NIAIDساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان
ساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زیست شناسان اولین نسخه مصنوعی "سارس کووید ۲" را ساختند و آن را در سلول‌های مخمر از قطعات دی.اِن.اِی جداگانه رشد دادند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دانشگاه برن (سوئیس) اعلام کرده است که این ساختار به گونه ای تغییر یافته است که سلول‌های آلوده آن شروع به درخشش می‌کنند.

پروفیسور فولکر تیم گفت: "ما موفق شدیم فقط در طول یک هفته یک نسخه مصنوعی از ویروس را ایجاد کنیم. این نشان می‌دهد که سیستم ما، مبتنی بر سلول‌های مخمر، برای بازسازی کرونا ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا ایده آل است".

پروفیسور تیل و همکارانش، از جمله متخصصان دانشگاه سچنووا در روسیه، تکنیک جدیدی برای "کلون‌سازی" ویروس با استفاده از سلول‌های مخمر ایجاد کردند، که برای کار با ویروس‌های پیچیده آر.اِن.اِی سازگار شده است.

کمک های عاجل طبی - اسپوتنیک افغانستان
عوامل تلفات کم روسیه ناشی از کرونا علنی شد

بخش های دی.اِن.اِی ویروس، که از سلول‌های آلوده به ویروس آر.اِن.اِی بدست آمده و یا بصورت دستی سنتز می‌شوند، وارد سلول مخمر می‌شوند. قطعه‌ها تحت چنین پردازش قرار می‌گیرند که مخمر آنها را جزئی از کروموزوم حلقه خود فرض می‌کند تا در ساختار آنها این مولکول‌های دی.اِن.اِی را جاسازی کند. در نتیجه، یک ژنوم کامل از ویروس در داخل کروموزوم ظاهر می‌شود که بعدا می‌توان از آن برای تولید ذرات مصنوعی ویروسی استفاده کرد.

قابل ذکر است كه ویروس شناسان تنها ده تکه دی.اِن.اِی ویروسی را آماده كرده اند كه پس از آن به آنها نیاز به تركیب‌كردن تکه‌های مفقود شده از نمونه‌های ویروس حاصل از بدن یكی از اولین حامل‌های اروپایی "کووید ۱۹" به طور مستقل بودند.

پس از انجام تمام مراحل انجام شده، می‌توان اولین نسخه مصنوعی "سارس کووید ۲" را بدست آورد که کاملا از لحاظ ساختاری و خصوصیات با نمونه طبیعی یکسان است، به جز وجود ژن GFP در ژنوم آن، که باعث درخشش سلول آلوده می‌شود.

به گفته دانشمندان، ویروس ایجاد شده می‌تواند برای بررسی روند ابتلا به "کووید ۱۹" و بررسی داروهای احتمالی و واکسین‌ها استفاده شود.

پیش از این گزارش شده بود که دانشمندان چینی نوعی جدید از کرونا ویروس را برای آلوده کردن موش‌ها ایجاد کرده اند.

به تاریخ ۳۱ دسمبر، مقامات چینی از شیوع نوع جدیدی از کرونا ویروس "کووید ۱۹" به سازمان جهانی صحت گزارش دادند.

در اوایل ماه مارچ، سازمان جهانی صحت شیوع کرونا ویروس را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

تا کنون بیش از ۳.۵ میلیون مورد عفونت در سراسر جهان ثبت شده است که از آنجمله بیش از ۲۴۷ هزار بیمار جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала