نگرانی مقامات آمریکا از تأثیرات خطرناک ویروس کرونا برای کودکان

© REUTERS / Sebastian Castanedaنگرانی مقامات آمریکایی از تأثیرات خطرناک ویروس کرونا برای کودکان
نگرانی مقامات آمریکایی از تأثیرات خطرناک ویروس کرونا برای کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آمریکایی در مورد اثرات خطرناک ویروس کرونا بر سلامتی کودکان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بیل دو بلازیو  شهردار نیویورک دربیاناتی ابراز داشت: مقامات آمریکا از تأثیر تازه کشف شده ویروس کرونا بر روی بدن کودکان بسیار نگران هستند. وی از ثبت 15 مورد ابتلای کودکان  به یک بیماری که باعث ایجاد سندرم پاسخ التهابی سیستمیک در بدن آنها شده است یادآوری نمود.

د بلازیو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما تا هنوز ندیده‌ایم که جوانان به اندازه افراد سالخورده از کرونا ویروس رنج ببرند. اما در روزهای اخیر اتفاقی افتاده است که بخش بهداشت ما را نگران نموده است".

مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان - اسپوتنیک افغانستان
مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان

وی افزود: "والدین عزیز لطفا توجه کنید ، زیرا فرزندان ما در خطر هستند. چند روز پیش ما شاهد حوادث زیادی از این نوع نبودیم،  اما اکنون می بینیم که15 مورد  تنها درنیویورک  ثبت شده است."

شهردار نیویورک، صحبت بر سر کودکانی مطرح است که هنگام بیماری احساس تب ، خارش جلدی، درد شکم و استفراغ می کند".  وی تأکید کرد: "اگر كودكی این علائم را داشته باشد، به خصوص اگر همه این علائم به طور همزمان ظاهر شوند، فورا با پزشک تماس بگیرید."

 شهردار گفت: " ماهر روز، در مورد چگونگی تأثیر COVID-19 بر بدن چیز های بیشتر می آموزیم. این یک بیماری خشن است. وزارت بهداشت شهر نیویورک به همه کارمندان پزشکی در این شهر دستور داد تا سریعاً وضعیت بیماران زیر 21 سال را گزارش دهند."

این در حالی است که هفته گذشته اداره بهداشت و سلامت برتانیا  هشدار داده در روزهای اخیر موارد زیادی از کودکانی که به سندرم پاسخ التهابی سیستمیک مبتلا شده‌اند در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر این کشور بستری شده‌اند.

این کودکان علائم بیماری COVID-19 شدید، سندروم شوک سمی و همچنین بیماری کاوازاکی را داشته‌اند. این کودکان البته تنها به بریتانیا محدود نبوده و در کشورهایی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هم گزارش شده است. نکته قابل توجه در خصوص این سندروم این است که علائمی مشابه با ویروس کرونا دارد.

متخصصان حوزه پزشکی در ایتالیا و بریتانیا در حال بررسی ارتباط احتمالی این بیماری التهابی شدید در بین کودکان با ویروس کرونا هستند.

پزشکان در شمال ایتالیا اخیرا شمار زیادی از کودکان زیر 9 سال مبتلا به بیماری کاوازاکی را که در مناطقی از آسیا شایع است، گزارش کرده‌اند.

طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

آمریکا با یک میلیون و 200 هزار مبتلا به بیماری COVID-19 ، همچنان در صدر کشور‌هایی است که به این ویروس درگیر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала