روز بدون مرگ بیماران کرونایی در کوریای جنوبی و چین

© AP Photo / Ng Han Guanروز بدون مرگ و میر بیماران کرونایی در کوریای جنوبی و چین
روز بدون مرگ و میر بیماران کرونایی در کوریای جنوبی و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که به شمار بیماران کرونایی هر روز در جهان افزوده می شود، اما در کشورهای چین، کوریای جنوبی و جاپان شمار مبتلایان روزانه ویروس کرونا، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.
شناسایی 22 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی 22 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آمار و ارقام اعلامی از روند گسترش ویروس «کووید۱۹» در کشورهای چین و کوریای جنوبی نشان می‌دهد شمار ابتلای روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد، که طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته تنها یک مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار اعلامی جدید، در همین بازه زمانی اما هیچ مورد فوتی در چین ثبت  نشده است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۸۸۶  نفر رسید و شمار قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۳ نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۹۹۳ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۲۶۰ مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کوریای جنوبی نیز - که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزء اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کوریای جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، کسی به تعداد قربانیان کرونا در کوریای جنوبی افزوده نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کوریای جنوبی به ۱۰۸۲۲ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۵۶ نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون ۹۴۸۴  مبتلا به کرونا در کوریای جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از درمانگاه ها مرخص شدند.

وزارت بهداشت جاپان نیز اعلام کرد، که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۱۵۴۷۷ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۵۵۷ نفر است.

یادآوری می کنیم، که برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۹۱۷ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۷۰ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۳۴۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала