ترامپ: آمریکا در مرحله "گذار به عظمت" قرار دارد

© REUTERS / Alexander Dragoترامپ: آمریکا در مرحله "گذار به عظمت" قرار دارد
ترامپ: آمریکا در مرحله گذار به عظمت قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده در مورد ورود آمریکا به مرحله «گذار به عظمت" سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در بیاناتی ابراز داشت که پس از ركود اقتصادی كه به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شد،  اکنون این کشور از نظر اقتصادی،  وارد مرحله "گذار به عظمت" می شود.

رهبر آمریكا گفت: "گذار به عظمت" جایی است كه ما اکنون در آستانه آن قرار داریم  و آن را آغاز می‌کنیم.  وی همچنین خاطرنشان کرد که سال آینده  یک سال پر عظمت برای اقتصاد آمریکا خواهد بود، زیرا انتظار می رود افزایش زیادی از تقاضا وجود داشته باشد.

علت گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا از دیدگاه ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
علت گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا از دیدگاه ترامپ

 رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت کشورش در بحران شیوع ویروس کرونا گفت: کشور در حال بازگشت به کار است. نمی‌توانید کاملا از این دشمن نامرئی خلاص شوید و آن دشمنی است که به مراتب هوشمندتر از چیزی است که درباره اش صحبت کرده ایم. دشمنی بسیار بزرگ است و باور دارم که ما خیلی خیلی خوب عمل کرده ایم.

وی مدعی شد: ما به شکلی ریشه‌ای فساد را می‌خشکانیم به طوری که هرگز کسی پیشتر این کار را نکرده باشد و امیدوارم زمانی که دفتر ریاست جمهوری را ترک می‌کنم، این یکی از دستاورد‌های بزرگ ما باشد.

ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرد که  پیش ازاین کوین هاسِت، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تعطیلی کسب و کارها و رکود اقتصادی این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، یک شوک تاریخی به اقتصاد وارد کرده است و احتمالاً نرخ بیکاری را به 16 در صد یا بالاتر سوق خواهد داد.

مشاور اقتصادی دونالد ترامپ گفت: "این یک وضعیت بسیار وخیم است."

تاکنون بیش از یک میلیون و 313 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، نزدیک به 78 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала