سقوط اقتصادی اتحادیه اروپا با یورو

© Fotolia / Eyetronicسقوط اقتصادی اتحادیه اروپا با یورو
سقوط اقتصادی اتحادیه اروپا با یورو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحلیلگر سیاسی روسیه خطر سقوط اقتصادی اتحادیه اروپا با یورو را پیش بینی  کرد.
  اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان 2٫7 میلیون یورو کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان 2.7 میلیون یورو کمک کرد

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی کولتاشوف رئیس مرکز تحقیقات سیاسی در انستیتوت جامعه جدید روسیه گفت: اگر اقتصاد اتحادیه اروپا با استفاده از پول اروپا ادامه دهد، ممکن است با فروپاشی اقتصادی روبرو شود.

او یادآوری می کند، که پائولو جنتیلیون ، پیش از این کمیسر اقتصادی اروپا گفته بود، که مبارزه با ویروس همه گیر کرونا در نهایت می تواند یورو را تضعیف کند. بنابراین، به گفته وی، رکود عمیق و ناهموار، به دنبال آن بهبودی ناقص و همچنین ناهموار، "خطر واقعی وخیم تر شدن اختلافات (بین کشورهای اتحادیه اروپا) را به همراه دارد، که می تواند بازار واحد و منطقه یورو را تضعیف کند".

واسیلی کولتاشوف گفت: "در اتحادیه اروپا، در مقابل موج جدیدی از بحران جهانی، که همچنین از شمال منطقه یورو، ثروتمند و بی دغدغه تأثیر پذیرفته است، اگر در مورد بانک ها صحبت کنیم، این مشکل پدید آمده است: اگر اقتصاد اتحادیه اروپا روی یورو نگه داشته شود، این اقتصاد سقوط می کند.

به گفته وی، سرمایه داران و سیاستمداران اروپایی می خواهند یورو به یک ارز بین المللی قوی تر تبدیل شود و برای اقتصاد این به معنای "عمیق ترین افسردگی" است.

وی گفت: "وضعیت ایتالیا را تصور کنید: همه گیر به پایان رسیده است و فصل گردشگری در جایی در ماه اگوست و سپتامبر بازگشایی می شود. مردم گزینه هایی دارند: یا به ترکیه بروند، که به دلیل ریزش لیرا، یا اکنون به ایتالیا ارزان تر است.

این دانشمند علوم سیاسی می گوید: "همین مسئله برای یونان و اسپانیا نیز وجود دارد. آنها بازارها را از دست می دهند. دلیل این امر وجود یورو است".

همچنین اخراج و افت سطح زندگی و همچنین انتقال خانوارها به یک رژیم ریاضتی بیشتر، به بازارها آسیب خواهد زد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала