چگونه می‌توانیم از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر چگونه می‌توانیم از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟
چگونه می‌توانیم از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند سرشناس چینایی در مورد خطرات ویروس کرونا و این که چگونه خود را در برابر آن محافظت کنیم سخن زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال Huanquiwan، ژونگ نانشان، دانشمند و ویروس شناس چینایی می‌گوید که گسترش و سرایت کووید- 19 سریعتر و آسانتر از آنفولانزای فصلی، سارس یا کرونا ویروس مرس است به همین خاطر این ویروس خطرناک می‌باشد. برای محافظت در برابر عفونت ویروس کرونا، یک سیستم کنترول چهار جز ضروری از جمله محافظیت اولیه، تشخیص زودرس، تشخیص طبی و انزوای زودرس باید ساماندهی شود.

ساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان - اسپوتنیک افغانستان
ساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان

پوشیدن ماسک، دستکش، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مراقبت‌های اولیه است. نانشان توضیح داد که این اقدامات موثر هستند به خاطر که ویروس کرونا در اثر تماس مستقیم و از طریق سطوح منتقل می‌شود.

برای تشخیص زودرس، لازم است که افراد مبتلا و یا افراد که علائم مشابه به کرونا دارند را سریع تشخیص دهید «به طور خاص، دما افراد را در مکان‌های پر ازدحام اندازه گیری کنید. علاوه براین، مسوولیت پذیری افراد مهم است-در صورت بروز علائم مشکوک، باید فوراً با داکتر مراجعه کنید. وی  علائم این بیماری را ضعف، تب، سرفه خشک و خستگی غیرعادی نام برد.

این ویروس شناس چینایی در مورد اهمیت تشخیص طبی خاطر نشان کرد: این امر به خاطر این که بیماران آلوده به کرونا و افراد عادی در شفاخانه‌ها با هم مخلوط نشوند. برای تشخیص آنها نیاز به معاینه ویژه به صورت سرپایی دارد. وی می‌گوید معاینه کردن با کیفیت افراد در خانه غیرممکن است.

این متخصص می‌گوید که انزوا زودرس برای این که افراد آلوده با افراد سالم تماس نگیرند ضروری است.

بیماری همه‌گیر تقریباً تمام دنیا را فرا گرفته است. سازمان جهانی صحت می‌گوید که بیش از 3.6 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 254 هزار نفر را گرفته است. همچنان بیش از یک میلیون نفر نیز درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала