اتحادیه اروپا اسرائیل را تحریم می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا اسرائیل را تحریم می‌کند
اتحادیه اروپا اسرائیل را تحریم می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه اسرائیلی گزارش داد، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش دارد این اتحادیه اقدام به مجازات و وضع تحریم علیه این کشور در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه اسرائیلی هیوم گزارش کرد، کمیسیون امور خارجی اتحادیه اروپا مذاکراتی را بر سر تحریم و مجازات اسرائیل در صورت اجرای طرحش برای الحاق کرانه باختری به منظور اعلام حاکمیت بر آن مطابق با طرحی که دولت دونالد ترامپ برای خاورمیانه ارائه کرده، داشته است.

اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد

اسرائیل اعلام کرده، قرار است این طرح الحاق را اول ژوئیه با حمایت دولت امریکا اجرا کند.

یک منبع آگاه به اسرائیل هیوم گفت، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا کسی است که به دنبال اجرای طرح تحریم اسرائیل است و به خصومت داشتن نسبت به این کشور شناخته شده است.

منشور اتحادیه اروپا تصریح داشته تمامی تصمیمات مهم این اتحادیه در حوزه سیاست خارجی تنها باید با اتفاق نظر میان 27 کشور عضو آن اتخاذ شوند و بنابراین گمان می‌رود که برخی همپیمانان اسرائیل در اروپا شامل مجارستان، رومانی، بلغارستان و جمهوری چک جلوی هرگونه تلاش بورل برای وضع تحریم‌های عمده علیه آن را بگیرند.

این در حالی است که کشورهایی نظیر سویدن، ایرلند و لوکزامبورگ به دنبال دادن شدیدترین پاسخ به اسرائیل از جمله با معلق ساختن توافق شراکت اتحادیه اروپا با این کشور که تنظیم کننده روابط میان آنهاست، هستند.

یک مجازات بالقوه دیگری که در نظر گرفته شده، کنار گذاشتن اسرائیل از یک طرح تحقیقات و نوآوری های علمی و فن‌آوری بلندپروازانه در اتحادیه اروپا به نام طرح «هورایزن یوروپ» است که قرار است در فاصله سال‌های 2021 تا 2027 به اجرا در بیاید.

سناریوی سوم نیز مربوط به خروج اتحادیه اروپا از توافق موسوم به «آسمان‌های باز» با اسرائیل است. این اقدامات می‌توانند ضربه اقتصادی چشمگیری به اسرائیل بزنند. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است در نشست بعدی که برای روز پنجشنبه آینده برگزار می‌شود درباره این مساله و الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به بحث بپردازند هر چند که بعید است در این نشست تصمیمی قطعی گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала