پس از ختم کرونا ویروس، توبرکلوز زندگی میلیون‌ها تن را تهدید می‌کند

© Flickr / Yale Rosenپس از ختم کرونا ویروس، توبرکلوز زندگی میلیون‌ها تن را تهدید می‌کند
پس از ختم کرونا ویروس، توبرکلوز زندگی میلیون‌ها تن را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس روی دست گرفته شده اند، می‌توانند منجر به افزایش فعال شمار موارد توبرکلوز شده و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با این بیماری را به چندین سال عقب بیاندازند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی امریکایی CNBC با استناد بر اطلاعات یک تحقیق جدید خبر داده است که در طول پنج سال آینده بیش از ۶.۳ میلیون نفر در جهان به بیماری توبرکلوز مبتلا خواهند شد که از آنجمله حدود ۱.۴ میلیون نفر در نتیجه این بیماری جان‌های شان را از دست خواهند داد.

براساس اطلاعات گزارش Stop TB Partnership، بین سال‌ها ۲۰۲۰ و ۲۰۲۵ دست‌کم ۶.۳ میلیون نفر در جهان بخاطر عدم تشخیص و تداوی به توبرکلوز مبتلا خواهند شد. با این حال احتمال می‌رود که در این مدت حدود ۱.۴ میلیون نفر در نتیجه این بیماری بمیرند.

بیماری تربرکلوز سالانه جان هزاران نفر را در افغانستان می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
بیماری توبرکلوز سالانه جان هزاران نفر را در افغانستان می‌گیرد

در صورت درست‌بودن این بیشبینی، بر تلاش‌های جهانی برای مبارزه با توبرکلوز ضربه شدید وارد خواهد شد و این تلاش‌ها به ۵ – ۸ سال عقب خواهند افتاد.

لوچیکا دیتیو، مدیر اجرایی Stop TB Partnership گفت: "ما می‌توانیم این نتیجه را تغییر دهیم، ما باید به یاد داشته باشیم که نه تنها کووید ۱۹ بلکه توبرکلوز نیز مثل بیماری‌های دیگر زندگی مردم را تهدید می‌کند و همه روزه منجر به مردن مردم می‌شود".

 این تحقیق که در همکاری با کالج امپریال لندن، Avenir Health، دانشگاه جان هوپکینس و آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده امریکا انجام شده است، رژیم انزوای سه ماهه و دوره بهبود ۱۰ ماهه را محاسبه کرده اند.

در این سند اطلاعات درمورد بیماری توبرکلوز در سه کشور با بیش‌ترین سطح آلودگی (هند، کینیا و اوکراین) مورد استفاده قرار گرفته است.

سازمان جهانی صحت توبرکلوز را به عنوان "کشنده‌ترین بیماری ساری" شناخته است که سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر به آن آلوده می‌شوند و همه‌ساله این بیماری حدود ۱.۵ میلیون نفر قربانی می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала