آیا کرونا باعث ناباروری زنان می‌شود؟

© Fotolia / Sergey Nivensآیا کرونا باعث ناباروری زنان می‌شود؟
آیا کرونا باعث ناباروری زنان می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان اخیرا به این موضوع پی برده‌اند که کرونا می‌تواند باعث ناباروری زنان شود.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج یک مطالعه جدید که در نشریه(Jining Medical University)   منتشر شده است ، به زنان در مورد ناباروری احتمالی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد.

متخصصان دانشگاه پزشکی «جینینگ» در پی یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که ابتلا به بیماری COVID-19 می تواند دستگاه تولید مثل زنان را تحت تأثیر قرار دهد.

دانشمندان خاطرنشان كردند كه پاتوژن ها مي تواند در اندام هاي دستگاه تناسلي نفوذ كند، زيرا دستگاه تناسلی حاوی مقدار زیاد آنزایم ACE2(پروتئين  آنزيم آنژيوتانسين) می‌باشد. این از طریق این  پروتئين، ویروس وارد بدن می شود. کارشناسان همچنین درباره حضور این پروتئین نه فقط در ریه ها، بلکه در کبد  کلیه ها و سیستم عصبی مرکزی صحبت کردند.

Мужчина и его собака в защитных масках в Каракасе, Венесуэла - اسپوتنیک افغانستان
دلیل آسیب پذیری مردان در برابر کرونا ویروس مشخص شد

 طبق گفته محققان افرادی که سابقه ابتلا به این ویروس را داشته‌اند و در زمینه باروری نیز نیاز به اقدامات پزشکی دارند، باید پس از بهبود توسط متخصص معاینه شوند.  

در حالی که تحقیقات زیادی در این زمینه صورت نگرفته، کرونا شباهت زیادی به سارس دارد و این عفونت‌ها به گیرنده سلولی مشابه حمله می‌کنند. ویروس سارس می‌تواند باعث آسیب شدید به دستگاه تناسلی شود که نتیجه آن، ناباروری است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

 سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

 بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و 255 هزار و 942 نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 287 هزار و 332 نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و 527 هزار و 496 تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برخی کشورها کاهش پیدا کرده بود، اما افزایش ناگهانی موارد آلوده به این ویروس موجب نگرانی کشورها درباره شیوع موج دوم این بیماری شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала