تجدید نظر در مورد تاریخچه پیدایش انسان + عکس

CC BY-SA 2.0 / MPI-EVA Leipzig / Tsenka Tsanova / تجدید نظر در مورد تاریخچه پیدایش انسان
تجدید نظر در مورد تاریخچه پیدایش انسان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در یک مطالعه تازه به شواهدی دست یافته اند که انسان مدرن پیشتر از آن چه که تصور می شد شروع به تنگ کردن جای نئاندرتال ها در اروپا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم بین المللی از دانشمندان در یک مطالعه مشخص نموده‌اند که نوع مدرن انسان ها بسیار زودتر از آنچه که تا کنون فکر می شد در اروپا پیدا شده و آثار باستانی از خود برجا گذاشته که تا کنون به اشتباه به نئاندرتال ها نسبت داده می شدند.

نتایج این مطالعه در مجله علمی Nature منتشر شده است

محققان فسیل های کشف شده در غار بچو کرو در بلغارستان را تجزیه و تحلیل کردند. معلوم شد که تیغه های سنگی و زیورآلات ساخته شده از دندان حیوانات مدرن متعلق به Homo sapiens است که بیش از 45 هزار سال پیش در اروپا مستقر شدند.

در این دوره گروه هایی پراکنده از نئاندرتال ها در اطراف اروپا می زیستند. نئاندرتال ها نوع متمایزی از انسان بودند که به فاصله کوتاهی بعد از ظاهر شدن انسان منقرض شدند.

به گفته دانشمندان، اگر نئاندرتال ها چنین آثار باستانی را ساخته اند ، به این معنی است که از هوش بالایی برخوردار بودند. با این حال ، به احتمال زیاد ، بین گونه ها انتقال فرهنگی صورت گرفته است ، یعنی نئاندرتال ها روشهایی را که مردم از نوع مدرن استفاده می کردند ، تسلط بخشیدند.

 این دو هزار سال قدیمی تر از شواهد به دست آمده از ایتالیا و بریتانیاست.

قطعات استخوان دندان و پای کشف شده در بلغارستان، براساس آناتومی آن، به عنوان بقایای انسان شناسایی شده است.

طبق داده های باستان شناسی  انسان مدرن در دوره 200-400 هزار سال پیش در آفریقا پیدا شده است و موج اصلی مهاجرت بشر حدود 60 هزار سال پیش رخ داده است، اگرچه حتی قبل از آن، هومو ساپینس در گروه های کوچک به اوراسیا نقل مکان نمودند. مهاجران مخلوط با سایر انسانهای باستانی - نئاندرتال ها ، دنیسواها(انسان‌تبار دنیسووا نام جمعیتی از انسان‌تباران است که با انسان مدرن همزیستی داشته) و گونه های ناشناس مخلوط شدند.

پیشتراعتقاد بر این بود كه انسان های مدرن حدود 40 هزار سال پیش از خاورمیانه به اروپا آمدند. با این حال سایر دانشمندان شواهدی یافته اند از اینکه نئاندرتال ها ممکن است در برخی نواحی برای مدتی طولانی تر زنده مانده باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала