کاخ سفید: احتمال می رود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیفتد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais کاخ سفید: احتمال می رود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیفتد
 کاخ سفید: احتمال می رود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیفتد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
‌ داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از احتمال تعویق انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شیوع ویروس کرونا صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، در حالی که کمتر از شش ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده‌ است، جرد کوشنر، داماد و همچنین مشاور ارشد کاخ سفید، از پاسخ دادن به این که آیا انتخابات در زمان تعیین شده یعنی سوم نوامبر برگزار می‌شود یا به تاخیر می‌افتد، طفره رفت.

اما در مصاحبه‌ای که جرد کوشنر با نشریه تایم انجام داده است، او در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات می‌تواند به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق بیفتد، گفت: «مطمئن نیستم که بتوانم برای این طرف یا آن طرف (به تعویق افتادن یا نیفتادن) آن تعهدی بدهم، اما در حال حاضر برنامه همین است.»

اگر چه نظر کارکنان کاخ سفید در خصوص به تعویق افتادن و تغییر زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تعیین‌کننده نیست و حتی نظر خود رئیس‌ جمهوری نیز در این باره نمی‌تواند تغییری ایجاد کند، اما به دلیل نزدیکی کوشنر به آقای ترامپ، و با توجه به حساسیت‌هایی که این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یافته است، چنین اظهارنظری با دقت و حساسیت بیشتری از سوی رسانه‌های آمریکایی مواجه شد؛ به‌خصوص که طی سه سال گذشته اعضای خانواده آقای ترامپ به صورت معمول قدرت بیشتری در دستگاه دولتی او نسبت به رئیس‌ جمهوری‌های پیشین او داشته‌اند.

ترامپ:سخت کوش‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا هستم  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ:سخت کوش‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا هستم

براساس قوانین آمریکا، انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور هر چهار سال یک بار و در اولین سه‌شنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود.

جو بایدن، کاندیدای دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، در یک جلسه آنلاین ماه گذشته این موضوع را رد کرد و گفت دلیلی برای به تعویق افتادن انتخابات وجود ندارد.

با این حال، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی در خصوص نحوه رای‌گیری در ماه نوامبر وجود دارد. چرا که اگر اوضاع در ایالت‌های مختلف آمریکا تغییر نکند و همچنان مقررات در خانه‌ماندن و یا فاصله‌گیری اجتماعی با همین شدتی که وجود دارد ادامه یابد، پیدا کردن روش‌هایی که مردم بتوانند بدون آن که سلامت‌شان به خطر بیفتد، به پای صندوق‌های رای بروند، چالش‌برانگیز خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала