واکنش مسکو به گزارش‌های مبنی بر غیرواقعی‌بودن اطلاعات کرونا در روسیه

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به گزارش‌های مبنی بر غیرواقعی‌بودن اطلاعات کرونا در روسیه
واکنش مسکو به گزارش‌های مبنی بر غیرواقعی‌بودن اطلاعات کرونا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از رسانه‌های خارجی که گزارش‌هایی مبنی بر غیرواقعی‌بودن اطلاعات مبنی بر شیوع کرونا ویروس در روسیه نشر کرده بودند، خواستار تکذیب این گزارش‌ها شده است.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این روزنامه‌های امریکایی Financial Times و New York Times از غیرواقعی‌بودن گزارش‌های رسمی دولت روسیه درمورد شیوع کرونا ویروس در این کشور و آمار جان‌باختگان این بیماری، گزارش‌هایی نشر کرده بودند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این مورد گفت: "نامه‌ها به سردبیران FT و NYT با درخواست رد گزارش‌های نادرست شان، آماده شده اند".

وی گفت: "این نامه‌ها فردا از طریق سفارت‌های ما در امریکا و بریتانیا به سردبیران سپرده خواهند شد".

روسیه از لحاظ تعداد ابتلا به کرونا به رتبه سوم جهان رسید - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از لحاظ تعداد ابتلا به کرونا به رتبه سوم جهان رسید

زاخاروا افزود: "همچنان به نماینده سازمان امنیت و همکاری در امور آزادی مطبوعات (ارلم دیزیر) و دبیر کل یونسکو (ادوری ازلای) نیز نامه‌هایی فرستاده می‌شود. همچنان نامه‌های مشابه به سکرتریت سازمان ملل متحد به عنوان مثال همان «انفودمی»، که گوترش تمام جهان را به مبارزه با آن فرا خوانده، می‌فرستیم".

پیش از این پارلمان روسیه از وزارت خارجه این کشور خواسته بود تا در قبال روزنامه‌های نیویارک تایمز و فایننشل تایمز پس از نشر مقالات درمورد کووید ۱۹ تا سرحد لغو اعتبارنامه این روزنامه‌ها در روسیه، اقدامات لازم روی دست بگیرد.

پیش از این روزنامه فایننشل تایمز نوشته بود که مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در روسیه می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد بالاتر از آمار رسمی باشد. براساس آمار رسمی در ماه اپریل در مسکو و سنت پیترزبورگ روسیه ۶۲۹ بیمار کووید ۱۹ جان باخته اند. این در حالیست که نشریه مذکور نوشته است که شمار قربانیان کرونا ویروس در طول ماه اپریل در دو شهر مذکور ۷۲ درصد بیشتر از آمار رسمی بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала