بوینگ بیش از 1000 راکت به عربستان می فرستد

© AFP 2023 / Leila Gorchevراکت های امریکائی
راکت های امریکائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا خبر داده است که کمپنی بوینگ قرارداد تولید و تحویل 650 راکت هوایی نوع SLAM ER و 402 راکت ضد تانک Harpoon Block II را به قوای مسلح عربستان تحویل می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به اساس خبر وزارت دفاع امریکا، قیمت مجموع فرمایش وزارت دفاع عربستان چون تولید و تحویل SLAM ER در حدود یک میلیارد و 971 میلیون دالر محاسبه می گردد. انتظار می رود که فرمایش وزارت دفاع عربستان تا سال 2028 اجرا گردد.

راکت جدید امریکایی با ارزش دو و نیم برابر بودجه وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
راکت جدید امریکایی با ارزش دو و نیم برابر بودجه وزارت دفاع روسیه

تحویل 402 راکت Harpoon Block II به الریاض در چوکات قرار دیگری صورت می گیرد. پول عمومی آن 656 میلیون و 9000 دالر محاسبه شده است.

در اسناد دیگری تحویل 4 راکت ضد کشتی و وسایل حمایتی برای کشور برازیل، 8 راکت به تایلند، به قطر53 راکت نیز در نظر گرفته شده است. وسایل حمایتی به کشور جاپان، نیدرلند، هندوستان و کوریائی جنوبی نیز تحویل می گردد.

انتظار می رود که این قراردادها تا دیسامبر سال 2026 عملی گردد.

رئیس جمهور روسیه قبلا اظهار داشته بود که،ایالات متحده سعی می کند از سیستم دفاع راکتی موجود استفاده کند. لازم است چنین خیالات را کنار بگذارند، زیرا پاسخ روسیه موثر خواهد بود
سخنرانی امسال پانزدهمین سخنرانی رئیس جمهور این کشور عنوانی مجمع فئدرالی روسیه است. در پیام امسال ولادیمیر پوتین در رابطه به مسائل اجتماعی و اقتصادی روسیه صحبت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала