شیوع دوباره کرونا در چین؛ 15 مبتلا در یک‌شبانه‌روز

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر شیوع دوباره کرونا در چین؛ 15 مبتلا در یک‌شبانه‌روز
شیوع دوباره کرونا در چین؛ 15 مبتلا در یک‌شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در جمهوری خلق چین نگران موج دوم ویروس همه‌گیر کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته 15 مورد جدید به ثبت رسیده است که از این میان در 11 نفر هیچ گونه تظاهرات بالینی بیماری دیده نشده است. از جمله 91 نفر در حال حاضر بیمار هستند که از میان 11 نفر در وضعیت جدی قرار دارند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا

گفته می‌شود که چهار مورد ثبت شده ویروس کرونا در شهر جی‌لین این کشور بوده است.
طبق آماری تاکنون 82 هزار و 933 تن در چین به این بیماری مبتلا شده، 78 هزار و 209 نفر نیز بهبود یافته و 4633 تن هم بر اثر آن جان باخته‌اند.
این درحالیست که چندی پیش مقامات در این کشور برای نخستین بار از زمان شیوع بیماری کرونا اعلام کردند که هیچ مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت نشده است. اما ممکن است این روند به خاطر آلوده بودن برخی از افرادی که از خارج به چین سفر می کنند، به خطر بیافتد.
چین در حالی توانسته این بیماری را تا اندازه ای مهار کند که بسیاری از کشورهای جهان برای جلوگیری از گسترش آن به شدت تقلا می کنند. حالا شمار افرادی که در باقی کشورهای جهان به ویروس کرونا مبتلا می شوند و جانشان را به این خاطر از دست می دهند، بیشتر از موارد ابتلا و مرگ در چین است.
در اول ماه اپریل، مقامات این کشور شروع به انتشار داده های مربوط به موارد بیماری بدون علامت کردند، طی یک روز گذشته یازده مورد آنها شناسایی شده و 619 بدون علامت تحت نظارت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала