تصمیم آمریکا در مورد ازسرگیری کمک به سازمان بهداشت جهانی

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت آمریکا که پیشتر اعلام کرده بود کمک‌های خود به سازمان جهانی بهداشت را قطع می‌کند، قصد دارد بخشی از کمک خود به این سازمان را مجددا برقرار کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Fox News دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا ، قصد دارد تخصیص بودجه به سازمان بهداشت جهانی را از سر بگیرد، اما بخشی از سهم آمریکا به مبلغ اختصاص یافته به چین كاهش می یابد.

بنا بر این گزارش، دولت ترامپ «موافقت خواهد کرد به اندازه‌ای که چین مشارکت می‌کند» در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت، «مشارکت داشته باشد». این مطلب را فاکس نیوز با اشاره به پیش‌نویس یک نامه مطرح کرد.

ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد

ترامپ در اپریل آوریل گذشته مشارکت آمریکا در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را با مطرح کردن این اتهام که این سازمان «اطلاعات گمراه‌کننده» چین را درباره نحوه شیوع ویروس کرونا تبلیغ می‌کند، قطع کرد و گفت دولتش بررسی را درباره عملکرد این سازمان ترتیب می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت این اتهام را رد کرد و چین نیز اعلام کرد در اینباره شفاف عمل کرده است.

آمریکا بیشترین سهم را در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت دارد. اگر این کشور اکنون به اندازه چین مشارکت کند، سهم مشارکت فعلی آن، حدود یک دهم مشارکت قبلی‌اش خواهد بود که حدود 400 میلیون دالر در سال بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала