وحشت وزارت خارجه امریکا از اقدامات روسیه در قطب شمال

CC BY 4.0 / Alexey Ereshko / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)وحشت وزارت خارجه امریکا از اقدامات روسیه در قطب شمال
وحشت وزارت خارجه امریکا از اقدامات روسیه در قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا از افزایش حضور نظامی روسیه در قطب شمال به وحشت افتاده است.
رقابت روسیه-امریکا در قطب شمال تشدید میشود - اسپوتنیک افغانستان
رقابت روسیه-امریکا در قطب شمال تشدید میشود

به گزارش اسپوتنیک، مایکل مورفی معاون نخست وزیر امور خارجه امریکا در امور اروپا و اوراسیا در یک کنفرانس خبری گفته است، که افزایش حضور نظامی روسیه در قطب شمال خط دفاعی ضد زیر دریایی ناتو را در اقیانوس اطلس شمالی تهدید می کند.

مورفی در سخنان خود با اشاره به بیانیه ای مایك پمپئو وزیر امور خارجه امریكا، كه قصد داشت موضوعات پاسخگویی در منطقه را در دستور كار خود قرار دهد، گفت: چین و روسیه به طور فزاینده ای در تلاشند منافع ایالات متحده، غرب و متحدان ما را به چالش بکشند. منطقه قطب شمال از این محافظت نمی شود.

وی به ویژه به جا به جایی سیستم های S-400 در شبه جزیره کولا اشاره کرده است.

 به گفته مورفی، این فراتر از دفاع ارضی است. علاوه بر این، وی به تشکیل فرماندهی راهبردی مشترک روسیه بر اساس ناوگان شمالی توجه داشت.

در اوایل ماه اپریل، هنگ راکتی پدافند هوایی ناوگان شمالی روسیه، که در سال 2019 در شمال یاکوتیا تشکیل شد و مجهز به سیستم های S-300PS بود ، وظیفه جنگی را بر عهده گرفت. فضای هوایی قطب شمال روسیه و بخش مسیر دریای شمالی زیر پشتیبانی قرار گرفته است.

ایالات متحده امریکا اقدامات روسیه در قطب شمال را در ماه می سال گذشته ضامن بی ثباتی دانسته و سپس پمپئو تاکید کرد، که واشنگتن حضور نظامی خود در منطقه را افزایش می دهد، ناوگان یخ شکن را بازیابی می کند و تمرین هایی را در منطقه انجام می دهد. وی افزود: منافع امریکا در قطب شمال پیش از خرید آلاسکا توسعه یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала