جایگزین ترکیه در برنامه F-35 مشخص شد

© Photo / Public domain/Robert Sullivanجایگزین ترکیه در برنامه F-35 مشخص شد
جایگزین ترکیه در برنامه F-35 مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت آمریکایی Northrop Grumman جایگزین شرکت ترکیه در برنامه ساخت بدنه جنگنده نسل پنجم F-35 خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Defense News ، شرکت Northrop Grumman  آمریکایی احتمال دارد در برنامه  تولید بدنه جنگنده های نسل پنجم F-35   جایگزین شرکت Turkish Aerospace Industriesترکیه شود.

 در گزارش این نشریه گفته شده است که شرکت هواپیمایی صنایع هوافضای ترکیه (TAI) تامین کننده سطح دوم برای هواپیما است، در حالی که بیشتر عناصر بدنه این جنگنده ها توسط Northrop Grumman تولید می شود. نشریه می نویسد: " بسیار محتمل است كه Northrop تولید این تجهیزات را تا زمان پیدا شدن تامین کننده دیگری بجای شرکت ترکی بر عهده بگیرد."

آمریکا: سیستم های S-400  مشکل اصلی در روابط با ترکیه است - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: سیستم های S-400 مشکل اصلی در روابط با ترکیه است

این نشریه به تحلیل انتقادات از جانب دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا مبنی بر تعیین محل تولید اجزای F-35 Lightning II در خارج از كشور پرداخته و یادآوری می كند كه چنین تصمیمی كه رئیس جمهور قبلی آمریكا، باراك اوباما در آن دخالتی نداشته است به تولید انبوه و فروش گسترده خارجی هواپیماها کمک کرد.

 آمریکا سامانه‌های S-400 روسیه را با برنامه‌های ناتو ناهماهنگ دانسته و اعلام کرد، این سامانه‌ها خطری برای جنگنده‌های F – 35محسوب می‌شوند.

پس از آنکه آمریکا از تحویل جنگنده‌های F-35  به ترکیه و نیز آموزش نحوه پرواز با آنها خودداری کرد، ترکیه نیز اعلام کرده بود که به دنبال جایگزین‌هایی برای جنگنده‌های F-35 است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала