آلمان ناتو را به تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه متهم کرد

© AP Photo / Czarek Sokolowskiآلمان ناتو را به تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه متهم کرد
آلمان ناتو را به تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه متهم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان ناتو با وجود پاندمی کروناویروس، تمرینات خود را در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آلمانی «کنترا مگزین»، سربازان ناتو با وجود پاندمی کروناویروس، تمرینات خود را در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهند و از این طریق مسکو را در پاسخ تلافی جویانه تحریک می‌کنند.

هدف ناتو از تمرینات در نزدیکی مرز های روسیه چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدف ناتو از تمرینات در نزدیکی مرز های روسیه چیست؟

این روزنامه تاکید می‌کند که اکنون برای دومین ماه، روسیه به‌طور یک جانبه در حال مشاهده یک مهلت قانونی برای تمرینات نظامی است. در تاریخ 15 ماه می، ناتو عملیات (Open Spirit) را در لتونیا انجام داد و در ماه جون قرار است تمرین‌های نظامی (Allied Spirit) را ترتیب دهد.

در جریان مانور، نیروهای خارجی کار انتقال نیروهای امریکایی به اروپا و استقرار آنها را در نزدیکی مرزهای روسیه انجام می‌دهند. گفته شده است که در این تمرینات ممکن طیاره های جنگی شرکت کنند.

این روزنامه می‌گوید که همه این فعالیت‌ها در نزدیکی مرز روسیه یک تحریک است و احتمالاً این می‌رود که روسیه نیز تمرینات خود را از سر بگیرد و سپس مسکو را به تجاوز متهم کنید. که این امر امکان انجام تمرینات بیشتر را خواهد داد.

در این روزنامه توضیح داده شده است که تلاش های روسیه برای برقرار روابط با ناتو به دلیل رفتار خصمانه اتحاد آتلانتیک شمالی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

در تاریخ 16 می «مایکل مورفی» معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور اروپا و اورآسیا گفت که حضور فزاینده نظامی روسیه در منطقه قطب شمال خط دفاع ناتو را با تهدید مواجه می‌کند.

این دیپلمات امریکا می‌گوید که روسیه و چین به صورت فزاینده‌ و با فعالیت زیاد به دنبال به چالش کشاندن منافع امریکا، غرب و متحدان بوده و قطب شمال نیز در این زمینه مستثنی نیست.

مورفی اضافه کرد که روسیه اقدام به ایجاد زیرساخت‌های وسیع و پیشرفته در منطقه قطب شمال کرده و از ارسال سیستم‌های دفاع راکتی اس-400 به شبه جزیره کولسکی خبر داده و یگان‌های نظامی جدیدی در منطقه قطب شمال ایجاد کرده است.

در همان روز، جورجت موسبکر، فرستاده امریکا به لهستان در توییتی نوشته بود که اگر آلمان خواستار کاستن از پتانسیل هسته‌ای و تضعیف ناتو است پس شاید لهستان که صادقانه به وظایف مالی خود عمل و ریسکهای پیش روی جبهه شرقی ناتو را درک می‌کند بتواند از این پتانسیل هسته‌ای میزبانی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала