ارتش عراق به همراه حشد الشعبی علیه داعش عملیات نظامی را آغاز کردند

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeارتش عراق به همراه حشد الشعبی علیه داعش عملیات نظامی را آغاز کردند
ارتش عراق به همراه حشد الشعبی علیه داعش عملیات نظامی را آغاز کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مسلح کشور عملیات جدیدی علیه گروه تروریستی داعش در برخی مناطق این کشور آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سازمان امنیتی عراق روز یکشنبه 17مه، اعلام کرده است که ارتش عراق و سازمان الحشد الشعبی، عملیات بزرگی را بر ضد عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در سه شهر آغاز کردند. در جریان عملیات دیگر نیز نیروهای حشد پهپاد تروریست‌ها را سرنگون کردند.

ارتش امریکا عملیات‌های مشترک نظامی با عراق را از سر گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ارتش امریکا عملیات‌های مشترک نظامی با عراق را از سر گرفت

در اعلامیه‌ای سازمان امنیتی این کشور آمده است: " با نظارت فرماندهی عملیات مشترک، عملیات اسود الجزیره ( شیران الجزیره) برای بازرسی بادیه شمالی الجزیره در الانبار و جنوب شهر نینوا و نیز غرب استان صلاح الدین تا مرزهای بین‌المللیِ مشترک با سوریه آغاز شد."
بیانیه نیروهای امنیتی عراق می افزاید: " این عملیات شامل "وادی الثرثار"، فرودگاه "ژنو"، "سنیسله"، کوه "المنایف سحول راوه"، "الشعبانی"، "طریفاوی"، "وادی العجیج" و تپه‌های "الطیارات" است، و فرماندهی عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوا، الحشد الشعبی و الحشد العشایری در این عملیات که در 11 محور و با پشتیبانی نیروی هوایی و جنگنده‌های ارتش انجام می‌شود، مشارکت دارند."
سازمان امینتی عراق خاطرنشان کرد که این عملیات برای تقویت امنیت و ثبات در این منطقه و تعقیب عناصر تروریستی و بازداشت آنها انجام می‌شود.
گفتنی است گروه تروریستی داعش سال 2014 یک‌سوم خاک عراق را تصرف کرد، اما نیروهای این کشور با پشتیبانی ائتلاف بین المللی طی سه سال توانستند این مناطق را از سیطره گروه تروریستی مذکور آزاد کنند. با این وجود، سلول‌های خفته داعش هنوز در مناطق مختلف عراق حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала