برافراشتن پرچم همجنس گرایان در بغداد خشم مقامات عراق را برانگیخت

عضو شوید
وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اقدام هیات‌ اتحادیه اروپا و سفارت انگلیس و کانادا در بغداد را در برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی برخی نمایندگی‌های اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های خارجی را محکوم می‌کند و آن را مغایر مبانی و ارزش‌های اخلاقی مورد احترام ادیان آسمانی و بر خلاف ارزش‌های اخلاقی جامعه این کشور می‌داند.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: در این راستا، به تمامی هیات‌های دیپلماتیک حاضر در عراق لزوم پایبندی به قوانین کشور و مراعات عرف‌های دیپلماتیک و ارزش‌های حاکم در جامعه عراقی را یادآور می‌شویم.

Беременная женщина - اسپوتنیک افغانستان
زنان حامله در پیدایش همجنسگرایان مقصر شناخته شدند

هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور روز (یک شنبه 17 آپریل) در یک اقدام بی سابقه و تحریک آمیز، پرچم رنگین کمان ویژه دگرباشان جنسی (همجنسگرایان، دوجنس گرایان و تغییر جنسیت دهندگان) را به صورت رسمی در محوطه مقر خود در شهر بغداد به اهتزاز درآورد.

هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن انتشار تصویر پرچم برافراشته همجنسگرایان در مقر هیئت، نوشته بود: با مشارکت سفارتخانه های کانادا و بریتانیا در عراق، امرور در بغداد به هیئت های اتحادیه اروپا در سراسر جهان در برافراشتن پرچم رنگین کمان می پیوندیم تا روز جهانی مقابله با هوموفوبیا، تراجنس هراسی و دوجنسگراهراسی را جشن بگیرم و حقوق همجنسگرایان، تراجنسیتی ها و دوجنسگرایان را تحت الشعاع قرار دهیم.

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا با اعلام انزجار و واکنش منفی گسترده مقام‌های سیاسی و خشم مردم عراق در سراسر این کشور مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала