آغاز مرحله جدید کاهش محدودیت‌ها در برخی کشور های اروپا

© AFP 2023 / Tiziana Fabiآغاز رفع محدودیت ها در برخی کشور های اروپا
آغاز رفع محدودیت ها در برخی کشور های اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اروپا پس از ماه‌ها قرنطینه وضعیت تازه‌ای پیدا کرده است. شماری از کشورهای اروپایی از امروز، مرحله جدید رفع محدودیت‌های وضع شده به خاطر شیوع ویروس کرونا را آغاز می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از ماه‌ها قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا حالا کشورهای این قاره به سمت کاهش محدودیت‌ها و تلاش برای بازگشت به زندگی عادی قدم برمی‌دارند. در بخش‌هایی از آلمان رستوران‌ها دوباره آغاز به کار کرده‌اند و ایتالیا درصدد برداشتن محدودیت سفر برای شهروندان اتحادیه اروپاست. هرچند با وجود کاهش آمار مبتلایان کرونا در اروپا این نگرانی وجود دارد که کاهش محدودیت‌ها می‌تواند منجر به اوج گرفتن دوباره بیماری شود، اما دولت‌ها قصد دارند با قوانین جدید و گذر از شرایط شیوع کرونا در اروپا زندگی عادی را به بزرگ‌ترین شهرهای توریستی جهان بازگردانند.

اعتراض اسپانیایی ها در واکنش به تمدید قرنطینه در این کشور - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
اعتراض اسپانیایی ها در واکنش به تمدید قرنطینه + ویدئو

در اتریش هم رستوران‌ها، موزه‌ها، کافه‌ها و همچنین کلیساها از روز جمعه بازگشایی شدند، اما با قوانین مشابه اجباری بودن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی. گردهمایی‌های فرهنگی با حضور 100 نفر از ماه آینده برقرار خواهد بود و از ماه آگوست هزار نفر اجازه حضور در هر گردهمایی را خواهند داشت.

ایتالیا اجازه سفر به بخش‌های مختلف کشور را از 18 ماه مه صادر خواهد کرد و از سوم ماه ژوئن کلیه محدودیت‌های مربوط به سفر برداشته خواهد شد.

کشورهای بالتیک؛ استونی، لتونی و لیتوانی؛ مرزهای خود را به روی یکدیگر باز کرده‌اند تا یک شنگن کوچک ایجاد کنند. 6 میلیون شهروند این کشورها می‌توانند آزادانه در مرزهایشان رفت‌وآمد کنند، اما شهروندان دیگر کشورها در صورت ورود باید 2 هفته قرنطینه شوند.

در مادرید دولت با تست گسترده به مقابله با ویروس کرونا رفته و همچنین به شهروندان هشدار داده که کاهش زودهنگام محدودیت‌ها منجر به عواقبی فاجعه‌بار خواهد شد. این در حالی است که تنها پنج درصد از اسپانیایی‌ها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

یونان نیز گفته است با اعمال شدید قوانین فاصله‌گیری اجتماعی، سواحل این کشور بازگشایی می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала