تقاضأ پوتین از مسلمانان روسیه در تجلیل از عید در خانه

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین رئیس جمهور روسیه
پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین از تمام مسلمانان روسیه تقاضا نمود که عید فطر را در خانه جشن بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه از مسلمانان خواست كه به فراخوان مفتی ها توجه كنند و عید فطر را در خانه های خود جشن بگیرند.

پوتین - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: جهان اسلام به روسیه در مبارزه با تروریسم میتواند حساب کند

ولادیمیر پوتین در گفت و گوی ویدئویی با مسئولین جمهوریت مسلمان نشین تاتارستان در این خصوص اظهار داشت: "من ارتباط مردم تاتارستان با این جشن، و چگونگی آداب و رسوم آن را می دانم. همچنین در جریانم که روحانیون و مسئولین مذهبی در حال حاضر از مؤمنان و پیروان اسلام می خواهند تا عید رمضان را در خانه جشن بگیرند، از نماز جماعت و سنت جمع شدن در محفل های بزرگ با دوستان امتناع کنند.  امیدوارم که این درخواست ها رعایت شوند."

قبلاً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم گشایش مسجد جامع مسکو اعلام کرد تروریست های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اسلام را بدنام می کنند و ایدئولوژی آنها بر اساس دروغگویی استوار شده است.

پوتین ضمن بیان این مطلب گفت:" تلاش هایی برای بهره برداری و سوء استفاده از احساسات مذهبی در راستای اهداف سیاسی انجام می شود. ما شاهد وضع فعلی در منطقه شرق نزدیک هستیم که در آنجا تروریست های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) دین بزرگ جهانی اسلام را بدنام کرده، بذر نفرت را افشانده ، مردم از جمله روحانیان را به قتل رسانیده و با وحشی گری آثار فرهنگی جهانی را تخریب می کنند. ایدئولوژی آنها بر اساس دروغگویی و تحریف آشکار اسلام استوار شده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала