امتناع آمریکایی ها از کالا های ساخت چین

© AP Photo / Elizabeth Dalziel امتناع آمریکایی ها از کالا های ساخت چین
 امتناع آمریکایی ها از کالا های ساخت چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ تجاری آمریکا وچین اکنون به خانه های آمریکاییها رسیده است. بسیاری از مردم این ‌کشور از خریداری محصولات ساخت چین امتناع ورزیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق مطالعه ای که توسط FTI Consulting انجام شده است ، این نظرسنجی 40 درصد از جمعیت آمریکا را در برمی‌گیرد.

بر اساس این نظرسنجی41 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که دیگر خریدار محصولات چینی نیستند و 35 درصد دیگر خواستار خریداری این محصولات هستند و26 در صد دیگر منشأ چینی محصول بر انتخاب آنها تاثیری ندارد.

امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
تغییر موضع ترامپ در جنگ تجاری با چین

در اوایل جنوری ایالات متحده آمریکا با چین توافق تجاری جدیدی را امضا کرد، اما روزنامه  (South China Morning Post) روز نامه هنگ کنگی انگلیسی زبان خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که جنگ تجاری هنوز به پایان نرسیده است. ایالات متحده همه تعرفه‌های خود را در مورد چین ابطال نکرده و چین هنوز اقدامات تلافی جویانه خود علیه آمریکا را ادامه می‌دهد.  

تعرفه‌ها هنوز هم بر روی صدها میلیارد دالر از محصولات چینی باقی مانده و حالا «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تهدید به وضع تعرفه‌های جدید کرده و حتی از "کنار زدن کل توافق" با چین به عنوان راهی برای مجازات این کشور به دلیل آنچه که به ادعای واشنگتن شیوع عامدانه این بیماری خوانده می‌شود، خبر داده است.  

مقامات چینی و رسانه‌های دولتی این کشور در تلافی این اقدامات و لفاظی‌ها، آمریکا را متهم کرده که با مقصر جلوه دادن چین، قصد انحراف اذهان از سوء مدیریت این کشور برای کنترل همه گیری کووید-۱۹ دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала