از یک داروی دیگر برای درمان کرونا نامبرده شد

© REUTERS / UPMC / Handoutاز یک داروی دیگر برای درمان کرونا نامبرده شد
از یک داروی دیگر برای درمان کرونا نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دریافتند که داروی ضد ویروس اینترفرون می‌تواند باعث تسریع در روند بهبودی بیماران COVID-19 شود.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان در پی یک مطالعه استفاده از "اینترفرون" ها را برای درمان بیماران مبتلا به  COVID-19 پیشنهاد نموده اند.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Immunologyمنتشر شده است..

در این مطالعه، که توسط محققان بین المللی به سرپرستی مؤسسه تحقیقاتی بیمارستان عمومی تورنتوی کانادا انجام شده است؛ محققان اثربخشی داروی اینترفرون را در 77 بیمار مبتلا به COVID-19 در ووهان چین بررسی کردند، به گفته محققان هیچکدام از این بیماران نیاز به مراقبت‌های شدید یا دستگاه‌های تنفس مصنوعی نداشتند.

محققان گفتند که درمان با اینترفرون می‌تواند ترشحات ویروسی از دستگاه تنفسی فوقانی و همچنین میزان عوامل التهابی در خون  بیمارانی با علائم شدید COVID-19 را کاهش دهد.

کشف آنتی‌بادی که کرونا ویروس را ۱۰۰ درصد دفع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
کشف آنتی‌بادی که کرونا ویروس را ۱۰۰ درصد دفع می‌کند

بیماران در این مطالعه 5 میلی گرم اینترفرون-α2b در روز ، یا 200 میلی گرم اربیدول سه بار در روز یا ترکیبی از اینترفرون-α2b و آربیدول دریافت کردند. با توجه به یافته ها ، درمان با اینترفرون-α2b ، با آربیدول یا بدون آن،  روند بهبودی بیمار را تقریباً هفت روز سریع‎‌تر ساخت.

براساس داده های اولیه ، داروی نامبرده شده ، صرف نظر از جنسیت ، سن و وجود بیماری های مزمن ، برای همه بیماران یکسان اثربخش بوده است.

به گفته این محققان این دارو همچنین باعث کاهش دو پروتئین التهابی اینترلوکین (interleukin (IL) -6) و CRP (پروتئین واکنشی) در خون بیماران مبتلا به COVID-19 می‌شود.

اینترفرون‌ها نوعی از پروتئین‌ها هستند که از سلول‌های میزبان آلوده به ویروس آزاد شده و موجب تحریک سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن می‌شوند، در واقع اینترفرون‌ها ملکول‌هایی در بدن هستند که با مقاوم ساختن سلول به حمله ویروسی، می‌توانند علیه آن‌ها وارد عمل شوند.اینترفرون‌ها مراحل مختلف چرخه زندگی ویروس را مورد هدف قرار می‌دهند و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کنند و همچنین با فعال کردن سلول‌های مختلف ایمنی در پاکسازی عفونت نقش دارند، با این حال برخی ویروس‌ها می‌توانند به این مکانیسم طبیعی بدن غلبه کرده و آن را متوقف کنند. فواید درمانی این دارو در زمان شیوع بیماری سارس در سال‌های 2002 و 2003  هم ثابت شده بود

محققان می‌گویند، اگر ویروس، تولید اینترفرون را متوقف کند، درمان با اینترفرون موجب دفع توقف مکانیسم دفاعی بدن می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала