اعتراف چین به برتری جنگنده های Su-34 روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель-бомбардировщик Су-34 на полигоне во время подготовки к МАКС-2019
Истребитель-бомбардировщик Су-34 на полигоне во время подготовки к МАКС-2019 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های چین توانایی های رزمی جنگنده های Su-34 روسیه را عالی ارزیابی نموده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «وانکیو شیبائو» چین در گزارشی نوشت: میزان آمادگی رزمی جنگنده های نسل جدید روسیه نظر به سطح بالای آن در مقایسه با جنگنده های سایر کشور ها متمایز است.

نویسندگان این مقاله با اشاره به قابلیت های استثنایی Su-34 برای حمله به اهداف زمینی، مانور خوب هواپیماها ، سرعت زیاد و حضور یک زرادخانه قدرتمند برای از بین بردن اهداف زمینی و دریایی این جنگنده را ارزیابی نمودند.

 همانطور که در مقاله نیز گفته شده است، این جنگنده قادر به حمل 12 نوع سلاح از جمله موشک برای از بین بردن اهداف زمینی و سطح آب و همچنین بمبهای هوایی هدایت شونده و خوشه ای است.

ساخت جنگنده های پیشرفته روسیه برای ارتش مصر - اسپوتنیک افغانستان
ساخت جنگنده های پیشرفته روسیه برای ارتش مصر

جنگنده Su-34 یک هواپیمای تهاجمی دو سرنشینه و دوموتوره جت توربوفن ساخت شرکت هوانوردی سوخو در روسیه است که بر اساس طرح بدنهٔ پروازی جنگنده سوخو-27 طراحی شده‌است.

سوخو- 34 برای جایگزینی جنگنده بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 و بمب‌افکن برد بلند توپولف تو-22ام در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌است.

 تولید این هواپیما ی تهاجمی از سال 2006 آغاز شده و در سال 2014 به‌طور رسمی وارد ارتش روسیه شد. قیمت هر فروند از این جنگنده-بمب‌افکن حدود 36 میلیون دالر اعلام شد. نمایش خوبی که سوخو-34 در سوریه داشته سبب آن شده که دارای بیش از ده‌ها ثبت سفارش از کشورهای مختلف دنیا برای خرید باشد.

 از جمله اصلی‌ترین وظایف رزمی "سوخو-34" نابودی اهداف زمینی است، برد عمل نظامی این جنگنده تا فاصله 1100 کیلومتری بوده و میزان ذخیره بمب آن تا 12 تن می‌باشد. دارای 12 دریچه پرتاب سلاح بوده و در عملیات نظامی در سوریه در نابود کردن مواضع تروریست‌ها نقش زیادی داشته است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала