«ختنه یک دختر نُه ساله در اینگوشتیا»؛ اولین پرونده جنایی در روسیه

© Depositphotos.com / JanPietruszka«ختنه یک دختر نُه ساله در اینگوشتیا»؛ اولین پرونده جنایی در روسیه
«ختنه یک دختر نُه ساله در اینگوشتیا»؛ اولین پرونده جنایی در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ماه می، کمیته تحقیق فدراسیون روسیه اولین پرونده جنایی را در کشور به دلیل کلیتورکتومی «ختنه زنان» آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ هشتم ماه می کانال تلویزیونی 360 داستانی را منتشر کرد که در آن آمده بود که ختنه زنان در یک کلینیک جمهوری اینگوشتیا انجام می‌شود.

طبق گزارش این کانال، مادر این دختر نُه سال قبل از زایمان از شوهرش طلاق گرفته بود. این مرد به دخترش هیچ علاقه نشان نداده بود، اما وی، در ماه جون سال گذشته اصرار داشت که دختر نُه ساله اش را یک بار ببیند. روز بعد کودک را به کلینیک جایی که ختنه زنان در آن صورت می‌گرید، منتقل کرد.

یکی از نزدیکان این خانواده می‌گوید: وقتی که کودک دوباره به خانه آمد، مادرش متوجه شد که در لباس وی خون‌ریزی دیده می‌شود و خودت کودک هم در حالت شوک قرار داشت و می‌گریست و می‌پرسید که با او چه کاری انجام شده است و آیا او خواهد مرد.

طبق گفتۀ داکتر، این عملیات به صورت قانونی انجام شده و کودک نیاز به اصلاح آسیب پذیری مادرزادی داشت.

در تاریخ 19 ماه می سال روان، فعالان حقوق بشر گفتند که یک پرونده جنایی در مورد ختنه کودک نه ساله به داده منتقل شد. این اولین پرونده جنایی است که به دلیل ختنه زنان در روسیه مطرح شده است.

براساس صندوق جمعیت سازمان ملل متحده، عملیات مشابه در 29 کشور آفریقایی، برخی جوامع در آسیا، خاورمیانه، عراق، ایران، فلسطین و اسرائیل، امریکای جنوبی و همچنان در جوامع انفرادی جورجیا و روسیه انجام می‌شود. زنان در اروپا، امریکا، نیوزیلند و استرالیا نیز قربانی این عمل هستند. به طور رسمی، هیچکدام از مذاهب اکنون از «ختنه زنان» پشتیبانی نمی‌کنند، اما این عمل معمولاً دقیقاً توسط سنت‌های دینی تبیین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала