سیل هزاران نفر را در ایالت میشیگان امریکا آواره کرد

© REUTERS / Daniel Kramerسیل هزاران نفر را در ایالت میشیگان امریکا آواره کرد
سیل هزاران نفر را در ایالت میشیگان امریکا آواره کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارندگی‌های شدید دو روز گذشته در ایالت میشیگان امریکا باعث سرریز شدن دو سد، جاری شدن سیل و در نتیجه خروج هزاران نفر از این ایالت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، روز گذشته دو سد آب در ایالت میشیگان امریکا بر اثر بار‌ندگی شدید این هفته، سرازیر شدند و بر اثر آن، حدود 10 هزار نفر از این ایالت خارج شدند. 

فرماندار ایالت میشیگان هشدار داده سیل می‌تواند در یکی از محله‌های پایین شهر این ایالت تا ارتفاع حدود 2.8 متری نیز برسد.

بر اساس این گزارش، خانواده‌هایی که در کنار رود‌خانه‌ها در ایالت میشیگان سکونت داشتند، در کمتر از 24 ساعت، روز سه‌شنبه دوبار به آنها گفته شد که خانه‌های خود را ترک کنند. 

خدمات هواشناسی ملی امریکا خبر داده بعد از اینکه سدی در شمال شهر دترویت طغیان کرد شاهد یک سیل ناگهانی در کنار رودخانه «تیتاباواسی» در این ایالت بوده است. 

خدمات اضطراری در این ایالت صبح روز گذشته 19 می به خانه‌های مردم در نزدیکی‌های این سد سر زدند و هشدار دادند که بعد از موج طغیان دوباره سد خانه‌های خود را ترک کنند. 

«گرچن ویتمر»، فرماندار میشیگان نیز اواخر روز سه‌شنبه وضعیت اضطراری را برای  شهرستان «میدلند» در ایالت میشیگان اعلام کرد و از شهروندانی که با خطر سیل مواجه شده‌اند خواست این ناحیه را ترک کنند. 

انتظار می‌رود ظرف مدت 10 الی 15 ساعت آینده، اطراف 2 دریاچه و همچنین مناطق حاشیه رودخانه در این ایالت تا 3 متر زیر آب برود.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که به دلیل شیوع کرونا در امریکا، اکثر ایالات این کشور در قرنطین به سر می‌برند و شرایط پیش آمده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کووید-19 را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала